Je bent nu hier
Home > Verslagen > Verslagen 2022

Verslagen 2022

03-04-2022 – Ochtend met Bikkels (door Wim aangevuld door Marco)

Omdat het bij de start -4 graden was, waren er maar 6 bikkels om een rondje Abcoude te doen.
Deze zes mannen hadden geen smoes om niet te fietsen. Het weer was prima en mede door zonnetje en niet al te veel wind voelde het niet aan als -4 graden.

Bij het Naardenmeer was er een lekke band van Jeroen (achter) die al bij de start werd bekritiseerd door René.
Tijdens lekke band nog even een discussie over wel/niet aankomende regen en of de wind wel of niet NW of gewoon W was. Daar was ook best tijd voor want:
– strakke band,
– pijn in de vingers,
– geen bril op om stukje glas te zien,
– verkeerde pomp,
– losschietend ventiel
– etc

Via Weesp toch maar bakkie in Abcoude en plan om snel weer verder te gaan om voor de regen uit te fietsen. Dit plan viel in het water want tijdens eerste bakkie begon het te regenen dus dan nog maar een bakkie. Ook dat hielp niet dus met nat wegdek en beetje miezer (stelde niet heel veel voor) moesten we de route verder vervolgen.

Via Loenersloot en Loenen aan de vecht naar Breukelen. Vlak voor Maarssen naar links voor de traditionele sprint naar Tienhoven. Deze werd ingeleid door Cees-Jan, overgenomen door RenĂ©, (te vroeg) ingezet door Jory, “geleadout” door Jeroen en afgemaakt door Marco ;-). Wim was de wijze oude man van de groep en hield zich afzijding.

Vanaf Tienhoven was de weg droog dus in de regio Utrecht had het niet geregend en konden we de laatste kilometers weer lekker doortrappen.
De Nieuwe Wetering werd genomen om de 100 km vol te maken maar dat lukte niet.
Dus nadat we Jeroen in de Leijen hadden thuisgebracht moesten er vier heren nog wat rondjes over het industrieterrein van Larenstein om de 100 km op de teller te krijgen.

Was weer prima rondje om vervolgens de gehele middag te genieten van de RvV.

13-03-2022 – Mountainbiken bij Hans in Limburg (door Wim)

Al een tijdje geleden was de afspraak gemaakt om te gaan mountainbiken bij Hans in Limburg (laatste keer was met Jorian Kistjes en Anouk Rooijakkers).
Verzamelen bij Mark en Danielle, ook Ton en Ilse waren er bij. We waren rond 09.45 uur in Schimmert bij de B&B van Hans en Silvia, waar koffie/thee en Limburgse vlaai klaar stond.
Na het omkleden en de fietsen in orde maken was Ilse de wegkapitein omdat zij de route in de Garmin had staan.

In het begin van de route kregen we meteen steile stukjes voor onze kiezen, alleen Ton en Ilse hoefde niet af te stappen. Halverwege de route hebben we koffie/thee gedronken.
Halverwege een lichte klim kreeg Mark een lekke band. Op zich geen probleem zou je zeggen maar zijn reserve band was niet goed dus pompen hielp niet. Ook zijn nieuwe pomp was niet al te best en na minimaal een half uur verder waren we nog niet klaar met die band dus na meerdere keren aandringen toch maar patronen genomen tegen heug en meug van Mark, want hij is helemaal weg van zijn nieuwe pompje.

Aan het einde van de route weer aangekomen bij Hans. Daar hebben we ons omgekleed en de fietsen opgeruimd.
We begonnen met een koud drankje en daarna kregen we een heerlijke maaltijd: zuurvlees gebakken aardappeltjes, erwten en bonen.
Na nog wat gezellig geklets te hebben zijn we naar huis gereden en veilig thuis gebracht door Mark en Danielle.
Iedereen heeft zich prima vermaakt en de bergen/heuvels op- en afgereden en niet zonder gevaar i.v.m. alle losse stenen en troep op de paden.

Het is voor herhaling vatbaar.