Je bent nu hier
Home > Verslagen > Verslag 2019

Verslag 2019


27 oktober 2019 – Rondje met een grote groep (door Wim)


Zo, vandaag met een grote groep gegaan, Ton en ikke. De anderen hadden een kater, of het was te vroeg – na een geweldig goed verzorgd feestje van Alwin en Ben – of de MTB schreeuwde om aandacht.

Ton en ik hadden de route bepaald en zagen op de Eerste Brandenburgerweg een eekhoorn oversteken naar een boom. We zijn in een lekker tempo gaan fietsen en langs het kanaal bij Houten hebben we een beetje gas gegeven (achter een ligfietser aan). Bij Schalkwijk hebben we de dijk gevolgd en zagen nog een dode marter liggen (dat dacht Ton tenminste, want hij bewoog niet meer). Vandaag hebben we bij La Place koffie gedronken en een taartje gegeten.

Via Leusden terug en toch maar even over de landingsbaan van Soesterberg gereden en daar zagen we zweefvliegtuigen (Ilse was hier met haar Sander en daar zijn mooie/stoere foto’s van, Ilse laat ze maar zien).

Nadat we nog koffie hadden gedronken bij Ton thuis was de rit teneinde. Ton heeft nu zijn racefiets op zolder gezet en zijn MTB er af gehaald. Ik weet nog niet wat ik doe en hoe het weer er uit gaat zien om de MTB te pakken.


20 oktober 2019 – Heerlijk rondje Harderwijk en hiep hiep hoera er is er één jarig (door Wim)


Met 8 mannen (Marcel, Cees-Jan, René, Sander, Mark (de schilder), Theo, Marco en Wim) en één dame (Ilse) vertrokken en ook weer met zijn allen terug gekomen.
Het was heerlijk weer en zeker niet te koud ook al dachten al die andere er anders over want zij hadden alle hun beenstukken aan. Marcel speelde de wegkapitein zoals altijd met verve. Bij Bunschoten reden Marcel en Sander door het rode licht, oeps daar kwam net de politie aan maar zij hadden geen tijd voor een bonnetje (mazzelkonten).

De cateringplekken zijn wel wat lastig voor Marcel (hij maak daar weinig gebruik van) want het was even zoeken in Harderwijk. De koffie en de appeltaart waren erg lekker, maar daar dacht C.J. anders over want het gebak was op!!!! René was jarig en trakteerde ons (lief jong, 50 jaar en nog bedankt) en hij deelde de appeltaart.

Op de terugweg nog even over de landingsbaan gefietst, toen vlogen er oude oorlogsvliegtuigen over en dat was een mooi gezicht.
Het was een hele mooie tocht en we hebben lekker gefietst.
Hopelijk is er volgende week net zo weinig wind en is het droog.

De gefietste route: klik hier.


13 oktober 2019 – Lekke banden record – 4 (door Marco)


Met negen begonnen, Leo, Ton, Wim, Mark (de schilder), Sander, Cees-Jan, Theo, René en Marco.

Lekke band 1 – Ton achterband brug af bij Zaltbommel richting de koffie
Lekke band 2 – Ton achterband Neerijnen net na de koffie
Lekke band 3 – Wim voorband net 5 kilometer na Ton’s tweede lekke band
Lekke band 4 – Cees-Jan voorband veevoer fabriek Schalkwijk net na de pont Culemborg

Vieze wegen dus fiets en kleding onder het zand / modder.


08 september 2019 – Rondje Putten maar Putten nooit gezien (door Marco)


Om acht uur stonden we met zeven klaar voor een mooi en leuk rondje richting Bunschoten-Spakenburg en dan door naar Putten. De herstellende Adriaan (herstel gaat met ups en downs) kwam ons nog even gedag zeggen alvorens we op de pedalen gingen staan. Hans (vd V), Wim, Mark (schilder), Theo, Jeroen, Ton en Marco vertrokken richting Lage Vuursche, Baarn, polder Eemnes en vervolgens richting Eemdijk naar Spakenburg.

In Eemdijk werd Ton niet vrolijk van het wegdek. Veel klinkers die niet echt recht liggen. Zijn linkerschouder is nog herstellende dus deze werd flink door elkaar geschud. Hans is duidelijk in vorm voor Tour-Tour want richting Nijkerk op de dijk werd bijna de 40 aangetikt en wij maar volgen pffffff. Richting de snelweg moesten we op Wim wachten die zijn teller van de grond moest halen door een afgebroken houdertje. Na Nijkerk zijn we prettig verdwaald, zo kom je nog eens ergens. Jeroen loodste ons over nog meer klinkers die echter wel iets beter lagen dan in Eemdijk.
Voordat we het door hadden merkte we dat we in Voorthuizen waren aan beland. Dus dan door naar Barneveld en koffie in Achterveld dus Putten hebben we niet gezien.

Wim heeft zijn werk gedaan toen we Barneveld uitreden. Jeroen heeft het nog wat zwaar na zijn “hoogte stage” in Colombia en dus nam Theo de tegenwind richting Achterveld op zich zodat Marco uit de rug van Theo en Mark vanuit derde positie de tussensprint naar de koffie tot een goed eind kon brengen. Ton en Wim zaten overigens wel strak in het wiel maar kwamen er niet overheen. Ton kon niet gaan staan om aan te zetten, hij zei dat ie zich goed voelde maar was verboden door de dokter om al weer te gaan fietsen.

De koffie en gebak smaakt altijd goed in Achterveld waarschijnlijk ook omdat we weten dan het nog een uurtje naar huis rijden is (dus dan maar nog een bakkie).

Na de koffie zijn we via de Treek en de tankbaan naar huis gereden en had Theo het niet makkelijk. Hij kwam precies op kop toen we de Treek uitdraaide waar hij dus weer met wind tegen aan de bak moest. Ton heeft na het wildviaduct de kop overgenomen. Overigens het zijn niet Ton zijn knieën die je hoort als je achter hem rijdt maar iets in zijn achterwiel tikt na zijn akkevietje bij Larenstein.
Op de klim naar de snelweg toe op de tankbaan dacht Mark de boel te verrassen door te versnellen maar helaas voor hem werd hij in het tweede gedeelte voorbij gereden door een aantal SWCM-ers. Tenslotte nog even op de startbaan een kleine ploegentijdrit gereden zodat we de 40 in het uur hier op de teller konden noteren.

Prima ochtendje met in begin nog natte wegen, later veel zon en op de startbaan een niet noemenswaardig buitje.
Heerlijk op tijd thuis (even over twaalf uur) en 110 km op de teller.

Hieronder nog even een foto van de paspop met het nieuwe tenue wat we binnenkort kunnen afhalen bij Rob.


04 augustus 2019 – Rondje Markermeer met 7 – 215 km (door Wim)


Het eerste deel van onze tocht gaat naar Lelystad. Dan via de dijk naar Enkhuizen. Koffie drinken in Hoorn. In het natuurgebied net voor Lelystad nog ff een jonge vos gespot. Het ging op een lekker rustig en fatsoenlijk tempo tot aan de koffie in Hoorn. Eerder koffie kon niet want alles was nog dicht want we waren om half zeven vertrokken.

In Hoorn koffie en gebak gegeten / gedronken. Van Hoorn naar Amsterdam via Volendam het toeristisch gedeelte was leuk maar niet handig. Er zijn niet echt bijzondere dingen gebeurt behalve de vos die we gezien hebben en de  lekke banden; Marco 1x en Marcel 2x .

We waren op de geplande tijd weer terug in de Bilt en ieder heeft lekker gefietst. Ilse heeft super gefietst. Ze doet het maar ff want ze heeft nog nooit zo een grote afstand gefietst en het ging ook vandaag niet zachtjes. Wat Jammer was dat Cees Jan zich over de kop had gereden want moest bij Breukelen afhaken want hij was leeg!. CJ beter je energie verdelen over de rit , hihi. Jammer dat we met een klein groepje waren hopelijk volgende keer meer.

De route

Zie ook deze link

Op de Houtribdijk (Lelystad – Enkhuizen)

In Hoorn na 110 kilometer van de 215 kilometer

Persoonlijke data van René

 


28 juli 2019 – Rijpwetering (door ?????)


Lekke band Theo

Koffie bij Joop

Klapband Marco


21 juli 2019 – Zaltbommel – Tiel (fietspontje) – Wijk (door ?????)


Route ging naar Zaltbommel – fietspontje bij Tiel en terug via Wijk bij Duurstede


14 juli 2019 – West friese omring dijk (door Wim)


Vandaag heerlijk gefietst met Marco, C.J, Mark Ton ,Alwin , Hans-P en een deel van de B groep. De start was in Enkhuizen. Ton stond om 7 uur al op de stoep ipv 7.30 uur zoals afgesproken om te vertrekken naar Enkhuizen. Daar aangekomen hebben we ons ingeschreven voor de tocht, dit kon niet eens met scan-and-go en dat voor 17 euro!!!

Sommigen hebben aardig doorgereden en sommigen reden wat minder snel. Er stond redelijk veel wind.
Alwin was de pechvogel met een lekke band, er zijn geen valpartijen geweest.

Foto’s deel 1








Foto’s deel 2










Bij de finish kregen we een medaille en hebben een aantal van ons nog wat gedronken én wat lekkere bitterballen gegeten.


   16 juni 2019 – Maximus Ride 2019 (door ?????)


Zie website organisatie


10 juni 2019 – 260 KM – De Elfstedentocht (door Wim)


Vandaag Met Ton de 11 stedentocht gefietst in Friesland Mijn Mio heeft weer niet alles geregistreerd ivm accu duur dus ik ga een Garmin kopen denk ik pff.

Ik zag als een berg op tegen de afstand maar is me 100% meegevallen. Ton en ik zijn van start gegaan en sloten af en toe lekker aan bij een groepje maar het ging zo lekker dat er soms fietsers bij ons aan sloten omdat het te langzaam ging. We hebben ook met een mooie Belgische triatlon atlete en man gefietst met hele mooie goede benen en zij kon erg goed en hard fietsen. De man was er bij om eventueel de lekke band te maken waarop ik zei nou dat wil ik ook wel voor haar doen dus blijf maar thuis, waren aardige mensen.

Wel af en toe veel wind. Ook Leo was er met zijn zonen en Theo met zijn halve familie (dochter, zoon, vrienden en zijn vrouw Joke die deed de verzorging van eten en drinken onderweg).

Ton en ik hebben Theo en fam. ingehaald terwijl ze anderhalf uur eerder waren vertrokken. We zijn toen gezellig bij hun gebleven; soms wel een kleine afstand er tussen. Het was perfect fiets weer. Jammer dat we Leo niet hebben gezien. Volgend jaar maar nog eens fietsen.
Als afsluiting zijn we heerlijk gaan eten bij v d Valk in Sneek met zijn allen en aan onze terug reis begonnen met veel regen.

Ik was om half twaalf thuis en om half zes in de ochtend vertrokken dus best was een lange maar een geslaagde dag.


09 juni 2019 – Rondje Lunteren (door ?????)


A groep met een beetje B groep omdat er om 09:00 gestart werd i.p.v. 08:00 uur.


02 juni 2019 – Rondje Hoenderloo (door ?????)


De gereden route is hier terug te vinden – klik hier.


31 mei 2019 – Rondje AGR Lus 2 in Limburg (door Marco)


Met 11 naar Limburg; Hans (2x), Robbert, Cees-Jan, Ton, Theo, Mark (S te B), René, Sander, Leo en Marco.
Het idee is Lus 2 van de AGR te rijden en dan na de Vaalse berg een uitstapje naar een onderdeel van de route van Limburgs Mooiste achterlangs met zicht op de Camerig door België via Sippenaeken en Teuven om weer in Slenaken uit te komen en de route weer op te pakken boven op Heijenrath (dus de Loorberg 2x).

Pauze na 55 km op de Vaalse berg. Voor de pauze valt de groep uiteen in twee groepjes en een eenling er tussen (Cees-Jan dus). Hans vd V. blijft in het begin bij Hans P. en Robbert om rustig te beginnen. De overige zeven pakken een mooi tempo om als een trekharmonica soms uit elkaar te vallen en later weer samen te rijden.

Na de pauze leidt Hans vd V. ons door het grensgebied aan de kant van België. Eerst is het wegdek zeer slecht maar gelukkig is dat maar een klein stukje. We blijven hier met 11 bij elkaar en dus soms even wachten om met elkaar de juiste weg te kiezen/zoeken. Hans, de complimenten van de groep; dit is een mooi stukje om te onthouden voor een volgende keer.

Hiermee voorkomen we twee keer Vijlenerbos en Camerig en naar boven bij Epen. Alleen de Loorberg nu 2x waarbij René en Hans vd V. de Rode Kruisweg pakken om via de steilere klim af te snijden. Hierna dus weer de route opgepakt zodat iedereen zijn eigen tempo kan pakken.

Achteraf blijken er opnieuw drie groepjes te zijn gevormd door de natuurlijke scheiding; survival of the fittest.

Robbert en Hans P zoeken elkaar op en na de Gulpenberg en de Kruisberg zijn René, Ton, Leo en Marco los van de overige vijf (Sander, Hans vd V, Cees-Jan, Mark en Theo). De drie groepen zoeken hun eigen weg door het Limburgs landschap. Als de groep van vier om 15:15 uur weer terug is bij het beginpunt op het terras in Vroenhof zitten de overige heren al aan een verlate lunch of aan de cola cq bier. De afstanden en gemiddelde van de drie groepjes verschilt een aantal kilometers maar dat is niet het belangrijkste. Iedereen kan zijn eigen ding doen en zijn dag/route invullen. Zodoende heeft iedereen er een mooie dag van gemaakt. Dus de moeite waard om volgend jaar dit tripje weer te ondernemen.

De route van de vier heren is hier terug te vinden – klik hier.

En gelukkig hebben we de foto’s nog:


26 mei 2019 – Hoezo wind? (door Marco)


Ik weet niet waarom maar we waren met een enorme groep, Hans v V, Sander, René en Marco…..

Even de Luxemburg-gangers daar gelaten en een lid die de Giro ging rijden was het dus een beetje teleurstellende opkomst dit te meer omdat er veel, heel veel wind staat. Nog even kort met vier over de route gesproken maar we doen toch Schoonhoven maar dan heen niet op de dijk maar binnendoor en terug de dijk naar Wijk en dan naar huis. Hans naam het voortouw en leidt ons netjes door Nieuwegein onder de A2 door bij de Nederijnse plas richting Montfoort. Daar mocht Sander het overnemen tot aan Montfoort waarna René zijn werk deed en tenslotte mocht Marco tegen de wind in buffelen naar Oudewater. Een mooie tocht en zeker de moeite waard om te onthouden om in Schoonhoven te komen i.p.v. via de dijk.

In Oudewater even zoeken maar Hekendorp en Haastrecht staan op de borden. Sander werd op de dijk tussen deze twee dorpen even overmoedig omdat hij dacht die fietsers voor ons wel even op te pikken. Helaas de wind was sterker dan Sander. In Haastrecht konden we even aanpikken (wel even aanzetten) bij een redelijk grote groep en met 34/35 km in het uur richting Schoonhoven. Helaas (of niet) moest René toch de laatste kilometers naar Schoonhoven op kop want de groep ging naar Vlist.

Zeer op tijd (om bij twee kerken de klokken te horen luiden – even voor tienen dus) en met bijna 60 km op de teller zijn we in Schoonhoven. Koffie bij de pont waar het etablissement verbouwd is en er zeer netjes uitziet. Omdat de pont nog aan de overkant is kunnen we nog wel een bakkie nemen. Pas tegen 10:50 uur zijn we aan de overkant waarna het met stukken in de 40 km in het uur met wind in de rug gaat. Helaas draait de dijk zo af en toe de verkeerde kant op dus af en toe ook weer buffelen om met moeite tegen de 40 km per uur of net daaronder vast te houden. Sander begint iets minder te worden en is blij als na 105 km de pont in Wijk aan de overkant ligt.

Na de pont neemt René het meest werk voor zijn rekening met de wind schuin voor tot vol schuin in de flank. Hans steekt af naar Houten en met drie is het lastig ronddraaien. Maar we proberen het toch om elkaar een beetje te ontzien. René en Marco hebben nog een eindsprint in de benen en Sander vindt het allemaal wel best zo.

Na 130 kilometer om 13:00 uur weer in het dorp met bijna 32 gemiddeld en dat met deze wind en maar vier man. De middag wordt dan ook besteed op de bank met de benen gestrekt en wegdommelend bij een saaie aanloop van de etappe in Italië. Wel op tijd wakker geworden voor een mooie finale.


25 mei 2019 – Jean Nelissen Classic 2019 (door Wim)


Vrijdag 24 mei
Er is naar uit gekeken en we verheugen ons op weekend Luxemburg. Volgens mij wij allemaal, Theo, 2 mannen uit Leersum, Ton, Cees-Jan, Marcel, Alwin, Hans Peters en ik. De slaapplaatsen zijn naar veel moeite geregeld door Ria de vrouw van Ton. Donderdag 23 mei komt de afmelding van Hans Peters. Dit i.v.m. gezondheid van zijn moeder. Daarna komt de tweede afmelding dit keer Alwin, zijn werkdruk is hem te hoog geworden. Ton haalt diversen mannen op maar bij C.J. gaat het ff mis ze denken dat hij niet thuis is en komen dus maar naar mij. Alles ingeladen C.J. gebeld en toen bleek dat hij al een jaar een ander auto heeft en dus wel thuis was. Navigatie ingesteld en we konden vertrekken. Het was rustig op de weg en een kleine vertraging bij Eindhoven, Bij Eisden nog ff gratis tanken met de auto van C.J en we rijden de grens over. C.J. rijdt voorop en volgt zijn navigatie (Ton ook). Bij Luik gaat het al verkeerd en hier volgt C.J. Luxemburg maar niet de navigatie, ongeveer 20 km voor niets gereden. Op de goede weg gaan we ff koffie drinken en C.J kijkt niet helemaal goed en rijdt de rotonde op zijn Engels en Ton idem dito. Hier wat genuttigd en door op LINKS Op bijna het einde van de snelweg (één na laatste afslag) rijden we achter een vrachtwagen aan die naar de wegwerken moet en wij dus ook bijna (hahaha). Na gedraaid te hebben komen we aan op de bestemming en worden door Theo en zijn Leersumse makkers onthaald en bij gepraat over de hotelier, (wat een hork die man). Ook wij hebben ingecheckt en meteen betaald (doe je meestal bij verlaten verblijf). We hebben ons omgekleed en zijn naar Vianden gefietst en onze startbewijzen opgehaald en weer terug naar het hotel. Bij de pizzeria hebben we gegeten op loop afstand en sommige gingen met de auto (ongeveer 700 meter) nog een slaapmutje bij het hotel en slapen.

Zaterdag 25 mei
FF ontbijten bij de bakker in hotel krijgen we dit niet (wel betaald). We rijden richting Vianden en hadden al besloten de route op te pakken 10km bij ons hotel vandaan (Theo en zijn makkers waren om 6 uur al naar de start gereden). Wij vier zijn gaan rijden Marcel voorop dan Ton, CJ en ikke daarna. Marcel ging 180 km doen wij de 145 km. Het eerste stuk kon ik Marcel en Ton goed bij houden daarna was Marcel ons allemaal te snel af. Bij de splitsing stond Ton op ons te wachten en vroeg of wij meegingen de 165 km doen. Na overleg ging ik mee (hoogmoed denk ik ) en C.J ging alleen verder 145 km. Had ik nooit moeten doen dus na 60 km was ik het ineens zat (na de tweede rustplaats en heb besloten terug te rijden naar Vianden). Ik was er erg vroeg en heb daar nog een rondje gefietst. Ik was om half drie ongeveer terug en het mooie weer verdween en af en toe viel er een druppel, maar waar Ton en Marcel reden viel er veel water. Na ongeveer een uur wachten kwamen Ton en CJ bij de finish en hebben we wat gedronken en gewacht op topper Marcel. Marcel 264 km, Ton 220 km, CJ 205 km en ik maar 175 km; let wel de weekend afstand. Teruggekomen bij het hotel en wat gedronken daarna gedoucht en weer terug naar Vianden om heerlijk dooie dieren te eten (behalve Marcel vegetarisch). Ik heb de Bob gespeeld in CJ zijn schakel auto (rij al jaren automaat) dus was ff wennen. Teruggekomen bij het hotel wat bij de buren gedronken, een Portugese bar en hier vierden ze het winnen van een cup van Sporting Lissabon en was erg gezellig. Daarna weer lekker naar bed en slapen (sommige snurken en sommige niet).

Zondag 26 mei
Weer aangevangen voor de terugreis nadat we eerst weer bij de bakker hebben ontbeten, een tussen stop hebben gemaakt om er goedkoop te tanken in Luxemburg en bij Nederweert wat te drinken. Het was een geslaagd weekend volgens mij en hopen de volgende keer op meer mannen en vrouwen.

Fietsgroet Wim


19 mei 2019 – Rondje Nieuwkoop – de Meije – Woerden (door Alwin)


Na een leuke en gezellig avond georganiseerd door Mark de Schilder en zijn vriendin Danielle ( al 4 ½ jaar bij elkaar!! Hosanna!! ) en het gewonnen songfestival (go Duncan go); stonden er om 8 uur toch weer 10 man te trappelen om als windbreker te fungeren.

 

Wim en Hans V. vertoefden in Limburg, alwaar ze de dag hebben besloten met patat en zuurvlees….wat je ervan over houdt weet ik niet, maar Wim in ieder geval een volle blaas getuige de foto!

Temperatuur was goed, lange mouwtjes, geen lange broeken, maar wat beenstukken. Discussie over de wind werd snel bepleit en daar ging de groep op naar de koffie in de Meije, alwaar Andre van Duin meestal aan de torenklok loopt te jengelen. Zou het vandaag ook weer raak zijn?

Op naar Overvecht alwaar we richting Maarssen en Vleuten aanhouden totdat er iemand weer het onzalige idee krijgt om een rondje ( toch nog 8 kilometer lang ) om het Maximapark te rijden……..

Het Máximapark is een bijzonder park aan de westkant van Utrecht, tussen Leidsche Rijn, Vleuten en De Meern. Het park is zowel levendig als rustgevend – en bijna zo groot als de binnenstad van Utrecht! In 1997 won de wereldberoemde landschapsarchitect Adriaan Geuze de prijsvraag voor de aanleg van een groot stadspark. Het Máximapark is ontworpen op vier pijlers: Het Lint, de Binnenhof, de Vikingrijn en de Parkpergola. In de zomer van 2013 opende koningin Máxima het park. Dat was bijna letterlijk de kroon op het  werk van de mensen die keihard aan dit park hebben gewerkt. De gemeente Utrecht  laat bewoners en belangengroepen al vanaf het begin meedenken en meehelpen met de opbouw en inrichting van het park. Vrijwilligers realiseren steeds opnieuw initiatieven in het Máximapark. Voorbeelden daarvan zijn de Buitenplaats, Vlinderhof, Jeremiebrug en De Samenloop. Het ontwerp van Geuze is inmiddels uitgegroeid tot een prachtig stadspark. Het Lint, de Parkpergola en de bruggen zijn juweeltjes die het Máximapark onderscheiden van andere parken in Utrecht. De rijke tuindersgrond waarop het park is aangelegd, zorgt ervoor dat de eerste aangeplante bospercelen nu al worden uitgedund. Het park groeit als kool.

Tot zo ver Wikipedia Alwin (zonder bronvermelding)

Een rondweg met gevolgen….Mark heeft de kreet “PAALTJES” waarschijnlijk niet of te laat gehoord en met veel gekletter stort hij op het Maxima-asfalt. Advies….volgende keer het asfalt weglaten en Maxima bespringen…afijn…volgende Koningsdag dan maar weer! Zijn pedaal inclusief voet raakte het paaltje en daar lag hij.

Blijkt een gebroken teen (en frame) er aan over gehouden te hebben, veel schaafwonden en natuurlijk het gebruikelijke gebroken EGO……Mark, veel sterkte gewenst. Hij vertrok met metgezel Hans Peters ( vond het waarschijnlijk niet heel erg…hahaha ) richting huis.
En toen waren er nog 8…. ( Ton, Marco, Theo, Jeroen, Michel, Rene, CJ en ondergetekende ).

Via Kockengen, Woerdense Verlaat, Nieuwkoop en Zwammerdam kwamen we na goed afgewisseld te hebben met kopwerk (hoewel Rene zich in een ruststand leek te bevinden en Marco na eerst even de kat uit de boom gekeken te hebben de laatste kilometers als een malle begon te sleuren) aan in de Meije.

Bij Eetcafé de Halve Maan, waar ze als huisbier de Brugse Zot hebben, hebben we genoten van de koffie en een heerlijk appelpuntje al dan niet met slagroom. Opvallend….degene die geen slagroom neemt ( let op de lijn mannen ) vreet wel alle koekjes op…..HUHHHHHHHHHHH?

 

Na deze vertering weer op de karretjes en via Zegveld, Woerden, en Breeveld op weg naar Utrecht.
Ook hier werd er weer lekker afgewisseld qua kopwerk, maar gelukkig viel de wind mee qua richting en kracht. Via de ventweg langs het Amsterdam-Rijnkanaal zijn de mannen op een gegeven moment rechtdoor gegaan, terwijl ondergetekende de short cut richting Maliesingel heeft genomen.
Bijna 110 km op de teller, 2400 calorieën verbrand en met een gemiddelde van 30.9 km ( op mijn Strava dan ….CJ kwam uit op 32 ½ gemiddeld!! ) weer een goede besteding van een zondagmorgen en hopelijk de Leffe Blondjes van de avond er voor eruit gefietst en verbrand.

De groeten mannen en op naar Luxemburg …..!!


12 mei 2019 – Rondje Abcoude (door ?????)


En weer een rondje Abcoude, zal René dit bedacht hebben?


05 mei 2019 – Rondje Abcoude – de Waver (door Marco)


Een samenvatting:
08:00 uur – 11 man en 3 man te laat dus niet geheel op tijd vertrokken met 14 man
08:30 uur – Loosdrecht / Kortehoef wind tegen
09:15 uur – Hilversumse Meent – Lekker band Hans v V.
09:20 uur – Kou lijden in open veld
09:30 uur – Weesp wordt genomen via kanaal naar Nigtevecht.
09.45 uur – 6 man mogen door van de brugwachter 8 man zien een gesloten slagboom en de brug gaat open
10:15 uur – 6 man zitten al aan de koffie in Abcoude
10:20 uur – 5 man sluiten aan, waar zijn de laatste 3 mannen?
10:30 uur – Schilder Mark heeft afloper, René en Theo helpen hem met drie keer oppompen en dus nu koffie.
10:45 uur – Schilder Mark vervangt band en gaat voor de vierde keer band op pompen – Wim helpt hem.
10:50 uur – We moeten naar binnen omdat de zon weg is en er een bui gaat vallen.
10:55 uur – Little speed meets high speed en in eens zit de tent vol met 25 blauwe shirtjes
11:05 uur – We kunnen verder 5 (Theo, Leo, Marcel, Mark (Z) en René) via kanaal en 9 (Wim, Marc (Schilder), Ton, Cees-Jan, Jeroen, Sander, Cees, Hans v V en Marco) via de Waver
11:30 uur – Nat wegdek maar verder droog in Amstelhoek
12:00 uur – Plas pauze in Woerdense Verlaat
12:15 uur – Kockengen, Haarzuilen en dan Maarsenbroek en naar het kanaal voor klein stukje
12:30 uur – Brug open in Maarsen
13:00 uur – Eindsprint in Noorderpark en nogmaals op de Groenekanse weg en 120 KM op teller.


28 april 2019 – Rondje Huizen-Nijkerk-Achterveld (door ?????)


De route die we deze zondag gereden hebben is terug te vinden achter deze link


22 april 2019 – Bultentocht DTC (door ?????)


Tweede paasdag 135 KM Bultentocht + 10 KM heen en dus 10 KM terug

 

 

 

 

 

 

 


14 april 2019 – Rondje Nijkerk-Almere-Abcoude (door ?????)


De route die we deze zondag gereden hebben is terug te vinden achter deze link


7 april 2019 – Rondje Oosterbeek (door ?????)



31 maart 2019 – Rondje Putten zonder Putten (door Wim)


De meeste van ons hebben een nachtje korter geslapen omdat de klok op zomertijd werd gezet (1 uur vooruit dus ). Alwin heeft zich afgemeld i.v.m. het planten van de laatste boompjes om dat hij zaterdag te langzaam ging of was het de buurman?

Het verzamelen was zoals gewoonlijk bij Rob Mastwijk.om 08.30 uur (Let op: aankomende zondag 07-04-2019 om 08.00 uur !!!!!!!). Adriaan stond buiten en de meeste hebben ff met hem gekletst over zijn herstel, hij ging vandaag met de B-groep rijden (Ging het goed Adriaan?). Hans v d Veen was mij op komen halen met de fiets en Robbert was met de auto uit Houten gekomen.

Gisteren werden wat rijrichtingen besproken op de app en ik lied het rondje Putten vallen (ons rondje hé Hans). Wij werden dus gebombardeerd tot wegkapitein. Sommige van ons hadden bij o.a. Den Dolder (zo dicht bij huis) op plaatsen gereden die hun niet bekend waren (maar ook bij Nijkerk en Putten). De wind was behoorlijk aanwezig en het is lekker droog geweest. Van De Bilt tot Bunschoten Spakenburg ging alles goed tot er een paar mannen (Jeroen, Ton en René) verkeerd reden (ff zijn ze ons kwijt geweest en het voordeel hiervan was dat ze niet tegen de wind op de dijk hebben hoeven rijden) volgens mij met opzet toch Jeroen, Ton?

De dijk is niet zo breed om een grote waaier te maken dus wat moet er dan gedaan worden? Juist kleinere waaiers maken. Wij mannen moeten dat nu toch wel weten na al die jaren? En voor de snelle en sterke mannen fiets niet er van door maar help je fietsmaten en laat ze niet aan hun lot over !!!!!! We zijn 1-team ook dat hoort bij samen uit samen thuis.

Bij Nijkerk naar Putten (het dorp Putten hebben we niet gezien) kwamen de verloren mannen weer bij ons rijden. Zij zagen ons in de verte ploeteren tegen de wind en hebben even gas gegeven om terug te komen (goede training toch?).

We fietsten over mooie grote wegen en mooie kleine fietspaden in een mooie omgeving. In Achterveld werd er koffie gedronken, maar er naar toe moest eerst nog ff gedemarreerd worden. De taart is hier beter dan vorige week in Amerongen, daar was hij nog bevroren. Na de koffie gingen we via de Treek en de betonbaan bij Soesterberg weer naar huis. Sommige van ons reden nog ff om, om hun 100 kilometer te halen en andere vonden dat het genoeg was geweest en hebben waarschijnlijk genoten van voetbal, Max verstappen of met andere dingen op de zondag.

Tot het volgende tochtje fietsmaten en nog ff voor de zieken in de ziekenboeg: Adriaan , Roel, Bart en René (de laatste is zo goed als hersteld), een spoedig herstel mannen namens jullie teamgenoten.

AANKOMENDE ZONDAG (07-04-2019) OM 08:00 UUR BIJ ROB VERZAMELEN


24 maart 2019 – Rondje heuvels (door Marco)


Eindelijk weer eens droog op zondagochtend. De afgelopen weken was het weer niet echt gezellig op de zondagochtenden om een mooie tocht op de racefiets te ondernemen. Het is en blijft een hobby.

Nu het weer het dus toe laat staan we met 12 man om 08:30 uur klaar voor een rondje in de heuvels. Marcel neemt ons mee op weg naar de bekende heuveltjes bij Amersfoort, Doorn, Leersum en Amerongen. Dit houdt in op eigen tempo om hoog en in de afdaling rustig uitlaten lopen om iedereen weer terug te laten komen. Over het algemeen gaat dit prima en het tempo is goed te doen.

In Doorn nemen we afscheid van Sander die eerder naar huis moet. Dit was een bewust afscheid. In Leersum nemen we wat minder bewust afscheid van Marc (Zeist). In Leersum moet Marc wat langer wachten om de weg over te steken zodoende komt hij op de heuvel bij Leersum en Amerongen niet meer bij de groep.

De kopgroep wacht na de Amerongseberg bij het cafe De proloog op de doorgaande weg want het cafe ligt net om het hoekje. Als het peloton er dan eindelijk aan komt gaan we met ze alle koffie drinken. Dan is het koppen tellen en missen we dus Marc. Het idee was dat hij tussen de kopgroep en het peloton in zat maar dat bleek dus niet zo te zijn. Marc heeft ons dus gemist in De proloog want hij dacht dat we in het dorp aan de andere kant van de doorgaande weg koffie gingen drinken. Dus moest Marc met wind tegen helemaal zelf naar huis fietsen.

Veel gemist heeft Marc niet want de koffie was prima maar het gebak was BEVROREN…..beetje jammer. Dus de volgende keer als we hier aan de koffie gaan eerst vragen of het gebak al enige tijd uit de vriezer is.

Na de koffie over de dijk terug. Marcel wilde zelfs helemaal door tot aan de sluis in Nieuwegein. Dit hebben we niet gehaald omdat de wind op de dijk toch erg lastig stond. Veel tegen, veel zijwind uit het noorden. Bij het opdraaien van de dijk hadden Alwin en Cees-Jan een grote groep te pakken en uiteraard met deze wind dan niet loslaten en lekker meefietsen. De SCWM-ers die bij elkaar bleven maakte twee waaiers want anders was het te gevaarlijk.

Bij Wijk staan Cees-Jan en Alwin te wachten en wordt er besloten via de doorgaande weg naar Bunnik te fietsen. Gezellig helemaal wind tegen. Bij Werkhoven zijn René en Marco zo eigenwijs om de tunnel te nemen en via de doorgaande weg de 100 km vol te maken richting ons dorp. De overige heren gingen via de Achterdijk maar moesten nog wel even een bandje vervangen van Marc (Schilder).

Uiteindelijk maken zij ook de 100 km vol en is dit na drie weken relatieve rust een prima afstand.

Marcel dank voor het prima rondje.


24 februari 2019 – Rondje Asperen (door Alwin)


Het zonnetje schijnt maar het heeft wel gevroren vannacht en dus wederom het wintertenue aan. Ga er vanuit dat CJ en de rest ook deze keuze hebben gemaakt en dat de witte melkflessen nog even verborgen blijven. Afgelopen week de vergadering gehad, waarbij Cees toch maar zeer fijn wederom even aanstipte dat voorzichtigheid in de groep geboden is. Tijdens de tocht voldoende aangeven of er gevaar dreigt, bij het oversteken gewoon als de rest van de Nederlandse burgers stoppen voor rood licht, ik ben benieuwd of we dat gaan redden.

Op tijd richting Mastwijk, want de aanrijtijd is er nu ik in Utrecht woon iets langer op geworden. Gelukkig starten we pas om 9 uur, scheelt in tijdstip opstaan en er is al wat warmte aan de atmosfeer toegevoegd. Wim zou vandaag de reisleider zijn en ondergetekende had beloofd de pen of in dit geval, de keyboard, ter hand te nemen.
Op de Hessenweg Theo opgepikt, die met een rustig tempootje richting Mastwijk reed; vorige week nog in zijn hoofd en rustig beginnen moet het credo zijn. Bij Mastwijk aangekomen stonden de nodige fietsers al te popelen om te starten. Uiteindelijk zonder de wintersportvakantiegangers, maar wel met 12 man de tocht richting Asperen aangevangen. Vraag was natuurlijk:
– zal het aanvangstempo cf. afspraak zijn
– stoppen we keurig voor rood
– blijft eenieder in het gelid
– is de restauratie in Asperen open.

En daar vertrok de groep,12 man sterk dus: Ton, Leo, Robbert, Hans Veen, Adriaan, Jeroen, Mark de schilder en Mark de architect, Wim de reisleider, Cees-Jan, Theo en ondergetekende. Rotonde en richting Hessenweg en wat schetst onze verbazing??? Als je op de weg rijdt reageer je op het stoplicht voor de auto’s en rij je op het fietspad dan reageer je op het stoplicht van het fietspad. Laat het stoplicht van de auto’s nu eerder op groen springen en daar begint het gelazer al weer……Lang verhaal kort….misschien maar allemaal op het fietspad rijden?

Ik moet zeggen….het eerste gedeelte van de toeristische route tot Asperen, binnendoor in Nieuwegein, de brug over E25 rechtsaf richting Arkel en zo door naar Asperen ging het qua tempo opbouwend, m.i. de meeste tijd keurig twee aan twee of 1 op 1, genoeg melding van gevaar en af en toe, maar echt wel ruim na het eerste uur, een kreet van achteren dat het toch iets te hard ging. Al met al met het lekkere stel aangekomen in Asperen en wel bij het Fort. De vraag of deze zo vroeg in het seizoen wel open zou zijn, werd gelukkig positief beantwoord….de gastvrouw stond ons met open armen te verwelkomen! Mannen…gezellig op het terras in het zonnetje….nee, de mannen gaven de voorkeur aan binnen en met recht…het lijkt wel lente, maar het voelt echt nog als winter qua temperatuur.

De koffie en het gebak, allemaal een fijn stuk appeltaart met slagroom, de slagroomhaters Rene en Marcel waren er immers niet bij, kwam met tussenpozen op tafel. Vraag werd door de gastvrouw gesteld of we, als we weer deze kant op zouden komen, niet even van tevoren konden bellen, want de appeltaart vloog op deze wijze de vitrine uit. Stalker Wim is nu opgezadeld met haar telefoonnummer, dus mocht iemand het in zijn bol halen om te verzinnen dat we via een stop in Asperen een rondje karren…..dan stalker Wim even op de hoogte stellen, zodat hij de gastvrouw (en wie weet voor Wim wat er in het verschiet ligt) op de hoogte kan stellen.

Jasjes weer aan en via de Linge op naar het pontje, alwaar we de eerste duiten uit de net gevulde kas konden opdiepen om de veerpont te betalen, gelukkig lagen de munten niet op onze ogen, zodat we allen aan de overkant van heen en weer levend op de fiets konden springen. Binnendoor richting thuis alwaar richting Bunnik nog even de gaskraan opgedraaid werd en de snelle gasten van het peloton nog even hun frustratie van het gebrek aan snelheid aan het asfalt konden toe vertrouwen. Nadat de langzamere Goden ook weer bij de snelheidsduivels waren aangesloten werd de weg via de pannenkoekenroute afgelegd, hoewel er toch weer wat dissonanten waren, die via Bunnik huiswaarts gegaan zijn.

Iedereen weer heelhuids thuis, alwaar de hypocrieten onder ons ineens voor Feyenoord zijn en waar Feyenoord dan ook weer aan zijn plicht heeft voldaan.

Volgende twee weekenden ben ik er niet i.v.m. hoogtestage in Tourtour en Wintersport, maar ik vertrouw erop dat de pen door 1 van de aanwezigen opgepakt wordt cf. de afspraken welke gemaakt zijn tijdens de recentste vergadering.

De groeten mannen….!!


17 februari 2019 – Het startschot heeft geklonken (door Wim)


Het weerbericht deed de fietsclub wakker donderen met het verwachtte mooie weer. Eigenlijk beginnen we in maart met de racefiets tochten maar ineens kwam er een app van Alwin waar er zondag naar toe gefietst zou worden? Zou het Abcoude, Achterveld, Asperen of Harderwijk worden?

Het verzamelen is als altijd bij Rob buiten of in de fietszaak. De opkomst was groot: Alwin, Rene, Marcel, Cees, Theo, Adriaan, Ton, Cees-Jan, Sander en Ikzelf (Wim). Iedereen heeft de mooie nieuwe fiets van Ton bewonderd (hij zou met de MTB gaan maar er was weinig animo). Sander ging snel de MTB wisselen voor racefiets. Na ff bij kletsen hebben we besloten naar Abcoude te fietsen. Eerst nog ff gauw langs C.J. want hij had zich vergist en kwam in korte broek en de temperatuur was nog erg laag op dat moment.

We zijn toen vertrokken richting Groenekan en we werden NIET geleid door een wegkapitein en dat was te merken, bij het verkeerslicht van Groenekan ging het al bijna fout omdat daar niet werd gestopt voor rood en aan de verkeerde kant van de vluchtheuvel werd gereden terwijl net een auto de hoek om wilde. Hij was gelukkig zo netjes om te stoppen.
De weg werd vervolgd richting Tienhoven etc. Waar we normaal rechts af gaan gingen we nu rechtdoor op verzoek van Marcel. Was een mooi stukje weg en had daar nog nooit gereden.
Daarna heb ik mijn voorkeur kenbaar gemaakt en zijn door de polder i.p.v. de vele bebouwing door gereden naar Weesp. In Weesp riep ik rechts en bedoelde pas op auto van rechts maar de jongens dachten rechts af maar dat was niet zo. We zijn met ze allen naar Abcoude gereden en aan de koffie gegaan. Hier kwam Theo nog andere fietsmaten tegen.

Besloten werd een stukje andere weg terug te fietsen en zijn we langs het kanaal gefietst en hier hebben sommige terug gedacht aan hun bijna/valpartij (Ton, Alwin en Cees).

Ongeveer 15 kilometer voor het einde was Cees jan helemaal leeg (te weinig op de tacx gezeten hahaha) Theo en ik besloten hem op sleeptouw te nemen naar huis.
Ons club motto is toch samen uit samen thuis?
De hele tocht is aardig hard gereden (ruim boven onze maximale gestelde begin snelheid: 30 KM/PU). Dit beloofd nog wat voor in de toekomst.

Nou dit is het 1ste stukje van het nieuwe seizoen en hopelijk schrijven we dit jaar allen een keer een stukje.
Ik wens ieder veel fietsplezier en veilige kilometers en dat kan alleen maar door rekening te houden met anderen en verkeersregels zo veel mogelijk na te leven. ( wegkapitein voor vertrek aanwijzen:-) ).

Fietsgroeten van Wim.:-)


13 oktober 2019 – Lekke banden record – 4 (door Marco)


Met negen begonnen, Leo, Ton, Wim, Mark Schilder, Sander, Cees-Jan, Theo, René en Marco.
Lekke band 1 – Ton achterband brug af bij Zaltbommel richting de koffie
Lekke band 2 – Ton achterband Neerijnen net na de koffie
Lekke band 3 – Wim voorband net 5 kilometer na Ton’s tweede lekke band
Lekke band 4 – Cees-Jan voorband veevoer fabriek Schalkwijk net na de pont Culemborg

<

Vieze wegen dus fiets en kleding onder het zand / modder.


08 september 2019 – Rondje Putten maar Putten nooit gezien (door Marco)


Om acht uur stonden we met zeven klaar voor een mooi en leuk rondje richting Bunschoten-Spakenburg en dan door naar Putten. De herstellende Adriaan (herstel gaat met ups en downs) kwam ons nog even gedag zeggen alvorens we op de pedalen gingen staan. Hans (vd V), Wim, Mark (schilder), Theo, Jeroen, Ton en Marco vertrokken richting Lage Vuursche, Baarn, polder Eemnes en vervolgens richting Eemdijk naar Spakenburg.

In Eemdijk werd Ton niet vrolijk van het wegdek. Veel klinkers die niet echt recht liggen. Zijn linkerschouder is nog herstellende dus deze werd flink door elkaar geschud. Hans is duidelijk in vorm voor Tour-Tour want richting Nijkerk op de dijk werd bijna de 40 aangetikt en wij maar volgen pffffff. Richting de snelweg moesten we op Wim wachten die zijn teller van de grond moest halen door een afgebroken houdertje. Na Nijkerk zijn we prettig verdwaald, zo kom je nog eens ergens. Jeroen loodste ons over nog meer klinkers die echter wel iets beter lagen dan in Eemdijk.
Voordat we het door hadden merkte we dat we in Voorthuizen waren aan beland. Dus dan door naar Barneveld en koffie in Achterveld dus Putten hebben we niet gezien.

Wim heeft zijn werk gedaan toen we Barneveld uitreden. Jeroen heeft het nog wat zwaar na zijn “hoogte stage” in Colombia en dus nam Theo de tegenwind richting Achterveld op zich zodat Marco uit de rug van Theo en Mark vanuit derde positie de tussensprint naar de koffie tot een goed eind kon brengen. Ton en Wim zaten overigens wel strak in het wiel maar kwamen er niet overheen. Ton kon niet gaan staan om aan te zetten, hij zei dat ie zich goed voelde maar was verboden door de dokter om al weer te gaan fietsen.

De koffie en gebak smaakt altijd goed in Achterveld waarschijnlijk ook omdat we weten dan het nog een uurtje naar huis rijden is (dus dan maar nog een bakkie).

Na de koffie zijn we via de Treek en de tankbaan naar huis gereden en had Theo het niet makkelijk. Hij kwam precies op kop toen we de Treek uitdraaide waar hij dus weer met wind tegen aan de bak moest. Ton heeft na het wildviaduct de kop overgenomen. Overigens het zijn niet Ton zijn knieën die je hoort als je achter hem rijdt maar iets in zijn achterwiel tikt na zijn akkevietje bij Larenstein.
Op de klim naar de snelweg toe op de tankbaan dacht Mark de boel te verrassen door te versnellen maar helaas voor hem werd hij in het tweede gedeelte voorbij gereden door een aantal SWCM-ers. Tenslotte nog even op de startbaan een kleine ploegentijdrit gereden zodat we de 40 in het uur hier op de teller konden noteren.

Prima ochtendje met in begin nog natte wegen, later veel zon en op de startbaan een niet noemenswaardig buitje.
Heerlijk op tijd thuis (even over twaalf uur) en 110 km op de teller.

Hieronder nog even een foto van de paspop met het nieuwe tenue wat we binnenkort kunnen afhalen bij Rob.


04 augustus 2019 – Rondje Markermeer met 7 – 215 km (door Wim)


Het eerste deel van onze tocht gaat naar Lelystad. Dan via de dijk naar Enkhuizen. Koffie drinken in Hoorn. In het natuurgebied net voor Lelystad nog ff een jonge vos gespot. Het ging op een lekker rustig en fatsoenlijk tempo tot aan de koffie in Hoorn. Eerder koffie kon niet want alles was nog dicht want we waren om half zeven vertrokken.

In Hoorn koffie en gebak gegeten / gedronken. Van Hoorn naar Amsterdam via Volendam het toeristisch gedeelte was leuk maar niet handig. Er zijn niet echt bijzondere dingen gebeurt behalve de vos die we gezien hebben en de  lekke banden; Marco 1x en Marcel 2x .

We waren op de geplande tijd weer terug in de Bilt en ieder heeft lekker gefietst. Ilse heeft super gefietst. Ze doet het maar ff want ze heeft nog nooit zo een grote afstand gefietst en het ging ook vandaag niet zachtjes. Wat Jammer was dat Cees Jan zich over de kop had gereden want moest bij Breukelen afhaken want hij was leeg!. CJ beter je energie verdelen over de rit , hihi. Jammer dat we met een klein groepje waren hopelijk volgende keer meer.

De route

Zie ook deze link

Op de Houtribdijk (Lelystad – Enkhuizen)

In Hoorn na 110 kilometer van de 215 kilometer

Persoonlijke data van René

 


28 juli 2019 – Rijpwetering (door ?????)


Lekke band Theo

Koffie bij Joop

Klapband Marco


21 juli 2019 – Zaltbommel – Tiel (fietspontje) – Wijk (door ?????)


Route ging naar Zaltbommel – fietspontje bij Tiel en terug via Wijk bij Duurstede


14 juli 2019 – West friese omring dijk (door Wim)


Vandaag heerlijk gefietst met Marco, C.J, Mark Ton ,Alwin , Hans-P en een deel van de B groep. De start was in Enkhuizen. Ton stond om 7 uur al op de stoep ipv 7.30 uur zoals afgesproken om te vertrekken naar Enkhuizen. Daar aangekomen hebben we ons ingeschreven voor de tocht, dit kon niet eens met scan-and-go en dat voor 17 euro!!!

Sommigen hebben aardig doorgereden en sommigen reden wat minder snel. Er stond redelijk veel wind.
Alwin was de pechvogel met een lekke band, er zijn geen valpartijen geweest.

Foto’s deel 1








Foto’s deel 2










Bij de finish kregen we een medaille en hebben een aantal van ons nog wat gedronken én wat lekkere bitterballen gegeten.


   16 juni 2019 – Maximus Ride 2019 (door ?????)


Zie website organisatie


10 juni 2019 – 260 KM – De Elfstedentocht (door Wim)


Vandaag Met Ton de 11 stedentocht gefietst in Friesland Mijn Mio heeft weer niet alles geregistreerd ivm accu duur dus ik ga een Garmin kopen denk ik pff.

Ik zag als een berg op tegen de afstand maar is me 100% meegevallen. Ton en ik zijn van start gegaan en sloten af en toe lekker aan bij een groepje maar het ging zo lekker dat er soms fietsers bij ons aan sloten omdat het te langzaam ging. We hebben ook met een mooie Belgische triatlon atlete en man gefietst met hele mooie goede benen en zij kon erg goed en hard fietsen. De man was er bij om eventueel de lekke band te maken waarop ik zei nou dat wil ik ook wel voor haar doen dus blijf maar thuis, waren aardige mensen.

Wel af en toe veel wind. Ook Leo was er met zijn zonen en Theo met zijn halve familie (dochter, zoon, vrienden en zijn vrouw Joke die deed de verzorging van eten en drinken onderweg).

Ton en ik hebben Theo en fam. ingehaald terwijl ze anderhalf uur eerder waren vertrokken. We zijn toen gezellig bij hun gebleven; soms wel een kleine afstand er tussen. Het was perfect fiets weer. Jammer dat we Leo niet hebben gezien. Volgend jaar maar nog eens fietsen.
Als afsluiting zijn we heerlijk gaan eten bij v d Valk in Sneek met zijn allen en aan onze terug reis begonnen met veel regen.

Ik was om half twaalf thuis en om half zes in de ochtend vertrokken dus best was een lange maar een geslaagde dag.


09 juni 2019 – Rondje Lunteren (door ?????)


A groep met een beetje B groep omdat er om 09:00 gestart werd i.p.v. 08:00 uur.


02 juni 2019 – Rondje Hoenderloo (door ?????)


De gereden route is hier terug te vinden – klik hier.


31 mei 2019 – Rondje AGR Lus 2 in Limburg (door Marco)


Met 11 naar Limburg; Hans (2x), Robbert, Cees-Jan, Ton, Theo, Mark (S te B), René, Sander, Leo en Marco.
Het idee is Lus 2 van de AGR te rijden en dan na de Vaalse berg een uitstapje naar een onderdeel van de route van Limburgs Mooiste achterlangs met zicht op de Camerig door België via Sippenaeken en Teuven om weer in Slenaken uit te komen en de route weer op te pakken boven op Heijenrath (dus de Loorberg 2x).

Pauze na 55 km op de Vaalse berg. Voor de pauze valt de groep uiteen in twee groepjes en een eenling er tussen (Cees-Jan dus). Hans vd V. blijft in het begin bij Hans P. en Robbert om rustig te beginnen. De overige zeven pakken een mooi tempo om als een trekharmonica soms uit elkaar te vallen en later weer samen te rijden.

Na de pauze leidt Hans vd V. ons door het grensgebied aan de kant van België. Eerst is het wegdek zeer slecht maar gelukkig is dat maar een klein stukje. We blijven hier met 11 bij elkaar en dus soms even wachten om met elkaar de juiste weg te kiezen/zoeken. Hans, de complimenten van de groep; dit is een mooi stukje om te onthouden voor een volgende keer.

Hiermee voorkomen we twee keer Vijlenerbos en Camerig en naar boven bij Epen. Alleen de Loorberg nu 2x waarbij René en Hans vd V. de Rode Kruisweg pakken om via de steilere klim af te snijden. Hierna dus weer de route opgepakt zodat iedereen zijn eigen tempo kan pakken.

Achteraf blijken er opnieuw drie groepjes te zijn gevormd door de natuurlijke scheiding; survival of the fittest.

Robbert en Hans P zoeken elkaar op en na de Gulpenberg en de Kruisberg zijn René, Ton, Leo en Marco los van de overige vijf (Sander, Hans vd V, Cees-Jan, Mark en Theo). De drie groepen zoeken hun eigen weg door het Limburgs landschap. Als de groep van vier om 15:15 uur weer terug is bij het beginpunt op het terras in Vroenhof zitten de overige heren al aan een verlate lunch of aan de cola cq bier. De afstanden en gemiddelde van de drie groepjes verschilt een aantal kilometers maar dat is niet het belangrijkste. Iedereen kan zijn eigen ding doen en zijn dag/route invullen. Zodoende heeft iedereen er een mooie dag van gemaakt. Dus de moeite waard om volgend jaar dit tripje weer te ondernemen.

De route van de vier heren is hier terug te vinden – klik hier.

En gelukkig hebben we de foto’s nog:


26 mei 2019 – Hoezo wind? (door Marco)


Ik weet niet waarom maar we waren met een enorme groep, Hans v V, Sander, René en Marco…..

Even de Luxemburg-gangers daar gelaten en een lid die de Giro ging rijden was het dus een beetje teleurstellende opkomst dit te meer omdat er veel, heel veel wind staat. Nog even kort met vier over de route gesproken maar we doen toch Schoonhoven maar dan heen niet op de dijk maar binnendoor en terug de dijk naar Wijk en dan naar huis. Hans naam het voortouw en leidt ons netjes door Nieuwegein onder de A2 door bij de Nederijnse plas richting Montfoort. Daar mocht Sander het overnemen tot aan Montfoort waarna René zijn werk deed en tenslotte mocht Marco tegen de wind in buffelen naar Oudewater. Een mooie tocht en zeker de moeite waard om te onthouden om in Schoonhoven te komen i.p.v. via de dijk.

In Oudewater even zoeken maar Hekendorp en Haastrecht staan op de borden. Sander werd op de dijk tussen deze twee dorpen even overmoedig omdat hij dacht die fietsers voor ons wel even op te pikken. Helaas de wind was sterker dan Sander. In Haastrecht konden we even aanpikken (wel even aanzetten) bij een redelijk grote groep en met 34/35 km in het uur richting Schoonhoven. Helaas (of niet) moest René toch de laatste kilometers naar Schoonhoven op kop want de groep ging naar Vlist.

Zeer op tijd (om bij twee kerken de klokken te horen luiden – even voor tienen dus) en met bijna 60 km op de teller zijn we in Schoonhoven. Koffie bij de pont waar het etablissement verbouwd is en er zeer netjes uitziet. Omdat de pont nog aan de overkant is kunnen we nog wel een bakkie nemen. Pas tegen 10:50 uur zijn we aan de overkant waarna het met stukken in de 40 km in het uur met wind in de rug gaat. Helaas draait de dijk zo af en toe de verkeerde kant op dus af en toe ook weer buffelen om met moeite tegen de 40 km per uur of net daaronder vast te houden. Sander begint iets minder te worden en is blij als na 105 km de pont in Wijk aan de overkant ligt.

Na de pont neemt René het meest werk voor zijn rekening met de wind schuin voor tot vol schuin in de flank. Hans steekt af naar Houten en met drie is het lastig ronddraaien. Maar we proberen het toch om elkaar een beetje te ontzien. René en Marco hebben nog een eindsprint in de benen en Sander vindt het allemaal wel best zo.

Na 130 kilometer om 13:00 uur weer in het dorp met bijna 32 gemiddeld en dat met deze wind en maar vier man. De middag wordt dan ook besteed op de bank met de benen gestrekt en wegdommelend bij een saaie aanloop van de etappe in Italië. Wel op tijd wakker geworden voor een mooie finale.


25 mei 2019 – Jean Nelissen Classic 2019 (door Wim)


Vrijdag 24 mei
Er is naar uit gekeken en we verheugen ons op weekend Luxemburg. Volgens mij wij allemaal, Theo, 2 mannen uit Leersum, Ton, Cees-Jan, Marcel, Alwin, Hans Peters en ik. De slaapplaatsen zijn naar veel moeite geregeld door Ria de vrouw van Ton. Donderdag 23 mei komt de afmelding van Hans Peters. Dit i.v.m. gezondheid van zijn moeder. Daarna komt de tweede afmelding dit keer Alwin, zijn werkdruk is hem te hoog geworden. Ton haalt diversen mannen op maar bij C.J. gaat het ff mis ze denken dat hij niet thuis is en komen dus maar naar mij. Alles ingeladen C.J. gebeld en toen bleek dat hij al een jaar een ander auto heeft en dus wel thuis was. Navigatie ingesteld en we konden vertrekken. Het was rustig op de weg en een kleine vertraging bij Eindhoven, Bij Eisden nog ff gratis tanken met de auto van C.J en we rijden de grens over. C.J. rijdt voorop en volgt zijn navigatie (Ton ook). Bij Luik gaat het al verkeerd en hier volgt C.J. Luxemburg maar niet de navigatie, ongeveer 20 km voor niets gereden. Op de goede weg gaan we ff koffie drinken en C.J kijkt niet helemaal goed en rijdt de rotonde op zijn Engels en Ton idem dito. Hier wat genuttigd en door op LINKS Op bijna het einde van de snelweg (één na laatste afslag) rijden we achter een vrachtwagen aan die naar de wegwerken moet en wij dus ook bijna (hahaha). Na gedraaid te hebben komen we aan op de bestemming en worden door Theo en zijn Leersumse makkers onthaald en bij gepraat over de hotelier, (wat een hork die man). Ook wij hebben ingecheckt en meteen betaald (doe je meestal bij verlaten verblijf). We hebben ons omgekleed en zijn naar Vianden gefietst en onze startbewijzen opgehaald en weer terug naar het hotel. Bij de pizzeria hebben we gegeten op loop afstand en sommige gingen met de auto (ongeveer 700 meter) nog een slaapmutje bij het hotel en slapen.

Zaterdag 25 mei
FF ontbijten bij de bakker in hotel krijgen we dit niet (wel betaald). We rijden richting Vianden en hadden al besloten de route op te pakken 10km bij ons hotel vandaan (Theo en zijn makkers waren om 6 uur al naar de start gereden). Wij vier zijn gaan rijden Marcel voorop dan Ton, CJ en ikke daarna. Marcel ging 180 km doen wij de 145 km. Het eerste stuk kon ik Marcel en Ton goed bij houden daarna was Marcel ons allemaal te snel af. Bij de splitsing stond Ton op ons te wachten en vroeg of wij meegingen de 165 km doen. Na overleg ging ik mee (hoogmoed denk ik ) en C.J ging alleen verder 145 km. Had ik nooit moeten doen dus na 60 km was ik het ineens zat (na de tweede rustplaats en heb besloten terug te rijden naar Vianden). Ik was er erg vroeg en heb daar nog een rondje gefietst. Ik was om half drie ongeveer terug en het mooie weer verdween en af en toe viel er een druppel, maar waar Ton en Marcel reden viel er veel water. Na ongeveer een uur wachten kwamen Ton en CJ bij de finish en hebben we wat gedronken en gewacht op topper Marcel. Marcel 264 km, Ton 220 km, CJ 205 km en ik maar 175 km; let wel de weekend afstand. Teruggekomen bij het hotel en wat gedronken daarna gedoucht en weer terug naar Vianden om heerlijk dooie dieren te eten (behalve Marcel vegetarisch). Ik heb de Bob gespeeld in CJ zijn schakel auto (rij al jaren automaat) dus was ff wennen. Teruggekomen bij het hotel wat bij de buren gedronken, een Portugese bar en hier vierden ze het winnen van een cup van Sporting Lissabon en was erg gezellig. Daarna weer lekker naar bed en slapen (sommige snurken en sommige niet).

Zondag 26 mei
Weer aangevangen voor de terugreis nadat we eerst weer bij de bakker hebben ontbeten, een tussen stop hebben gemaakt om er goedkoop te tanken in Luxemburg en bij Nederweert wat te drinken. Het was een geslaagd weekend volgens mij en hopen de volgende keer op meer mannen en vrouwen.

Fietsgroet Wim


19 mei 2019 – Rondje Nieuwkoop – de Meije – Woerden (door Alwin)


Na een leuke en gezellig avond georganiseerd door Mark de Schilder en zijn vriendin Danielle ( al 4 ½ jaar bij elkaar!! Hosanna!! ) en het gewonnen songfestival (go Duncan go); stonden er om 8 uur toch weer 10 man te trappelen om als windbreker te fungeren.

 

Wim en Hans V. vertoefden in Limburg, alwaar ze de dag hebben besloten met patat en zuurvlees….wat je ervan over houdt weet ik niet, maar Wim in ieder geval een volle blaas getuige de foto!

Temperatuur was goed, lange mouwtjes, geen lange broeken, maar wat beenstukken. Discussie over de wind werd snel bepleit en daar ging de groep op naar de koffie in de Meije, alwaar Andre van Duin meestal aan de torenklok loopt te jengelen. Zou het vandaag ook weer raak zijn?

Op naar Overvecht alwaar we richting Maarssen en Vleuten aanhouden totdat er iemand weer het onzalige idee krijgt om een rondje ( toch nog 8 kilometer lang ) om het Maximapark te rijden……..

Het Máximapark is een bijzonder park aan de westkant van Utrecht, tussen Leidsche Rijn, Vleuten en De Meern. Het park is zowel levendig als rustgevend – en bijna zo groot als de binnenstad van Utrecht! In 1997 won de wereldberoemde landschapsarchitect Adriaan Geuze de prijsvraag voor de aanleg van een groot stadspark. Het Máximapark is ontworpen op vier pijlers: Het Lint, de Binnenhof, de Vikingrijn en de Parkpergola. In de zomer van 2013 opende koningin Máxima het park. Dat was bijna letterlijk de kroon op het  werk van de mensen die keihard aan dit park hebben gewerkt. De gemeente Utrecht  laat bewoners en belangengroepen al vanaf het begin meedenken en meehelpen met de opbouw en inrichting van het park. Vrijwilligers realiseren steeds opnieuw initiatieven in het Máximapark. Voorbeelden daarvan zijn de Buitenplaats, Vlinderhof, Jeremiebrug en De Samenloop. Het ontwerp van Geuze is inmiddels uitgegroeid tot een prachtig stadspark. Het Lint, de Parkpergola en de bruggen zijn juweeltjes die het Máximapark onderscheiden van andere parken in Utrecht. De rijke tuindersgrond waarop het park is aangelegd, zorgt ervoor dat de eerste aangeplante bospercelen nu al worden uitgedund. Het park groeit als kool.

Tot zo ver Wikipedia Alwin (zonder bronvermelding)

Een rondweg met gevolgen….Mark heeft de kreet “PAALTJES” waarschijnlijk niet of te laat gehoord en met veel gekletter stort hij op het Maxima-asfalt. Advies….volgende keer het asfalt weglaten en Maxima bespringen…afijn…volgende Koningsdag dan maar weer! Zijn pedaal inclusief voet raakte het paaltje en daar lag hij.

Blijkt een gebroken teen (en frame) er aan over gehouden te hebben, veel schaafwonden en natuurlijk het gebruikelijke gebroken EGO……Mark, veel sterkte gewenst. Hij vertrok met metgezel Hans Peters ( vond het waarschijnlijk niet heel erg…hahaha ) richting huis.
En toen waren er nog 8…. ( Ton, Marco, Theo, Jeroen, Michel, Rene, CJ en ondergetekende ).

Via Kockengen, Woerdense Verlaat, Nieuwkoop en Zwammerdam kwamen we na goed afgewisseld te hebben met kopwerk (hoewel Rene zich in een ruststand leek te bevinden en Marco na eerst even de kat uit de boom gekeken te hebben de laatste kilometers als een malle begon te sleuren) aan in de Meije.

Bij Eetcafé de Halve Maan, waar ze als huisbier de Brugse Zot hebben, hebben we genoten van de koffie en een heerlijk appelpuntje al dan niet met slagroom. Opvallend….degene die geen slagroom neemt ( let op de lijn mannen ) vreet wel alle koekjes op…..HUHHHHHHHHHHH?

 

Na deze vertering weer op de karretjes en via Zegveld, Woerden, en Breeveld op weg naar Utrecht.
Ook hier werd er weer lekker afgewisseld qua kopwerk, maar gelukkig viel de wind mee qua richting en kracht. Via de ventweg langs het Amsterdam-Rijnkanaal zijn de mannen op een gegeven moment rechtdoor gegaan, terwijl ondergetekende de short cut richting Maliesingel heeft genomen.
Bijna 110 km op de teller, 2400 calorieën verbrand en met een gemiddelde van 30.9 km ( op mijn Strava dan ….CJ kwam uit op 32 ½ gemiddeld!! ) weer een goede besteding van een zondagmorgen en hopelijk de Leffe Blondjes van de avond er voor eruit gefietst en verbrand.

De groeten mannen en op naar Luxemburg …..!!


12 mei 2019 – Rondje Abcoude (door ?????)


En weer een rondje Abcoude, zal René dit bedacht hebben?


05 mei 2019 – Rondje Abcoude – de Waver (door Marco)


Een samenvatting:
08:00 uur – 11 man en 3 man te laat dus niet geheel op tijd vertrokken met 14 man
08:30 uur – Loosdrecht / Kortehoef wind tegen
09:15 uur – Hilversumse Meent – Lekker band Hans v V.
09:20 uur – Kou lijden in open veld
09:30 uur – Weesp wordt genomen via kanaal naar Nigtevecht.
09.45 uur – 6 man mogen door van de brugwachter 8 man zien een gesloten slagboom en de brug gaat open
10:15 uur – 6 man zitten al aan de koffie in Abcoude
10:20 uur – 5 man sluiten aan, waar zijn de laatste 3 mannen?
10:30 uur – Schilder Mark heeft afloper, René en Theo helpen hem met drie keer oppompen en dus nu koffie.
10:45 uur – Schilder Mark vervangt band en gaat voor de vierde keer band op pompen – Wim helpt hem.
10:50 uur – We moeten naar binnen omdat de zon weg is en er een bui gaat vallen.
10:55 uur – Little speed meets high speed en in eens zit de tent vol met 25 blauwe shirtjes
11:05 uur – We kunnen verder 5 (Theo, Leo, Marcel, Mark (Z) en René) via kanaal en 9 (Wim, Marc (Schilder), Ton, Cees-Jan, Jeroen, Sander, Cees, Hans v V en Marco) via de Waver
11:30 uur – Nat wegdek maar verder droog in Amstelhoek
12:00 uur – Plas pauze in Woerdense Verlaat
12:15 uur – Kockengen, Haarzuilen en dan Maarsenbroek en naar het kanaal voor klein stukje
12:30 uur – Brug open in Maarsen
13:00 uur – Eindsprint in Noorderpark en nogmaals op de Groenekanse weg en 120 KM op teller.


28 april 2019 – Rondje Huizen-Nijkerk-Achterveld (door ?????)


De route die we deze zondag gereden hebben is terug te vinden achter deze link


22 april 2019 – Bultentocht DTC (door ?????)


Tweede paasdag 135 KM Bultentocht + 10 KM heen en dus 10 KM terug

 

 

 

 

 

 

 


14 april 2019 – Rondje Nijkerk-Almere-Abcoude (door ?????)


De route die we deze zondag gereden hebben is terug te vinden achter deze link


7 april 2019 – Rondje Oosterbeek (door ?????)



31 maart 2019 – Rondje Putten zonder Putten (door Wim)


De meeste van ons hebben een nachtje korter geslapen omdat de klok op zomertijd werd gezet (1 uur vooruit dus ). Alwin heeft zich afgemeld i.v.m. het planten van de laatste boompjes om dat hij zaterdag te langzaam ging of was het de buurman?

Het verzamelen was zoals gewoonlijk bij Rob Mastwijk.om 08.30 uur (Let op: aankomende zondag 07-04-2019 om 08.00 uur !!!!!!!). Adriaan stond buiten en de meeste hebben ff met hem gekletst over zijn herstel, hij ging vandaag met de B-groep rijden (Ging het goed Adriaan?). Hans v d Veen was mij op komen halen met de fiets en Robbert was met de auto uit Houten gekomen.

Gisteren werden wat rijrichtingen besproken op de app en ik lied het rondje Putten vallen (ons rondje hé Hans). Wij werden dus gebombardeerd tot wegkapitein. Sommige van ons hadden bij o.a. Den Dolder (zo dicht bij huis) op plaatsen gereden die hun niet bekend waren (maar ook bij Nijkerk en Putten). De wind was behoorlijk aanwezig en het is lekker droog geweest. Van De Bilt tot Bunschoten Spakenburg ging alles goed tot er een paar mannen (Jeroen, Ton en René) verkeerd reden (ff zijn ze ons kwijt geweest en het voordeel hiervan was dat ze niet tegen de wind op de dijk hebben hoeven rijden) volgens mij met opzet toch Jeroen, Ton?

De dijk is niet zo breed om een grote waaier te maken dus wat moet er dan gedaan worden? Juist kleinere waaiers maken. Wij mannen moeten dat nu toch wel weten na al die jaren? En voor de snelle en sterke mannen fiets niet er van door maar help je fietsmaten en laat ze niet aan hun lot over !!!!!! We zijn 1-team ook dat hoort bij samen uit samen thuis.

Bij Nijkerk naar Putten (het dorp Putten hebben we niet gezien) kwamen de verloren mannen weer bij ons rijden. Zij zagen ons in de verte ploeteren tegen de wind en hebben even gas gegeven om terug te komen (goede training toch?).

We fietsten over mooie grote wegen en mooie kleine fietspaden in een mooie omgeving. In Achterveld werd er koffie gedronken, maar er naar toe moest eerst nog ff gedemarreerd worden. De taart is hier beter dan vorige week in Amerongen, daar was hij nog bevroren. Na de koffie gingen we via de Treek en de betonbaan bij Soesterberg weer naar huis. Sommige van ons reden nog ff om, om hun 100 kilometer te halen en andere vonden dat het genoeg was geweest en hebben waarschijnlijk genoten van voetbal, Max verstappen of met andere dingen op de zondag.

Tot het volgende tochtje fietsmaten en nog ff voor de zieken in de ziekenboeg: Adriaan , Roel, Bart en René (de laatste is zo goed als hersteld), een spoedig herstel mannen namens jullie teamgenoten.

AANKOMENDE ZONDAG (07-04-2019) OM 08:00 UUR BIJ ROB VERZAMELEN


24 maart 2019 – Rondje heuvels (door Marco)


Eindelijk weer eens droog op zondagochtend. De afgelopen weken was het weer niet echt gezellig op de zondagochtenden om een mooie tocht op de racefiets te ondernemen. Het is en blijft een hobby.

Nu het weer het dus toe laat staan we met 12 man om 08:30 uur klaar voor een rondje in de heuvels. Marcel neemt ons mee op weg naar de bekende heuveltjes bij Amersfoort, Doorn, Leersum en Amerongen. Dit houdt in op eigen tempo om hoog en in de afdaling rustig uitlaten lopen om iedereen weer terug te laten komen. Over het algemeen gaat dit prima en het tempo is goed te doen.

In Doorn nemen we afscheid van Sander die eerder naar huis moet. Dit was een bewust afscheid. In Leersum nemen we wat minder bewust afscheid van Marc (Zeist). In Leersum moet Marc wat langer wachten om de weg over te steken zodoende komt hij op de heuvel bij Leersum en Amerongen niet meer bij de groep.

De kopgroep wacht na de Amerongseberg bij het cafe De proloog op de doorgaande weg want het cafe ligt net om het hoekje. Als het peloton er dan eindelijk aan komt gaan we met ze alle koffie drinken. Dan is het koppen tellen en missen we dus Marc. Het idee was dat hij tussen de kopgroep en het peloton in zat maar dat bleek dus niet zo te zijn. Marc heeft ons dus gemist in De proloog want hij dacht dat we in het dorp aan de andere kant van de doorgaande weg koffie gingen drinken. Dus moest Marc met wind tegen helemaal zelf naar huis fietsen.

Veel gemist heeft Marc niet want de koffie was prima maar het gebak was BEVROREN…..beetje jammer. Dus de volgende keer als we hier aan de koffie gaan eerst vragen of het gebak al enige tijd uit de vriezer is.

Na de koffie over de dijk terug. Marcel wilde zelfs helemaal door tot aan de sluis in Nieuwegein. Dit hebben we niet gehaald omdat de wind op de dijk toch erg lastig stond. Veel tegen, veel zijwind uit het noorden. Bij het opdraaien van de dijk hadden Alwin en Cees-Jan een grote groep te pakken en uiteraard met deze wind dan niet loslaten en lekker meefietsen. De SCWM-ers die bij elkaar bleven maakte twee waaiers want anders was het te gevaarlijk.

Bij Wijk staan Cees-Jan en Alwin te wachten en wordt er besloten via de doorgaande weg naar Bunnik te fietsen. Gezellig helemaal wind tegen. Bij Werkhoven zijn René en Marco zo eigenwijs om de tunnel te nemen en via de doorgaande weg de 100 km vol te maken richting ons dorp. De overige heren gingen via de Achterdijk maar moesten nog wel even een bandje vervangen van Marc (Schilder).

Uiteindelijk maken zij ook de 100 km vol en is dit na drie weken relatieve rust een prima afstand.

Marcel dank voor het prima rondje.


24 februari 2019 – Rondje Asperen (door Alwin)


Het zonnetje schijnt maar het heeft wel gevroren vannacht en dus wederom het wintertenue aan. Ga er vanuit dat CJ en de rest ook deze keuze hebben gemaakt en dat de witte melkflessen nog even verborgen blijven. Afgelopen week de vergadering gehad, waarbij Cees toch maar zeer fijn wederom even aanstipte dat voorzichtigheid in de groep geboden is. Tijdens de tocht voldoende aangeven of er gevaar dreigt, bij het oversteken gewoon als de rest van de Nederlandse burgers stoppen voor rood licht, ik ben benieuwd of we dat gaan redden.

Op tijd richting Mastwijk, want de aanrijtijd is er nu ik in Utrecht woon iets langer op geworden. Gelukkig starten we pas om 9 uur, scheelt in tijdstip opstaan en er is al wat warmte aan de atmosfeer toegevoegd. Wim zou vandaag de reisleider zijn en ondergetekende had beloofd de pen of in dit geval, de keyboard, ter hand te nemen.
Op de Hessenweg Theo opgepikt, die met een rustig tempootje richting Mastwijk reed; vorige week nog in zijn hoofd en rustig beginnen moet het credo zijn. Bij Mastwijk aangekomen stonden de nodige fietsers al te popelen om te starten. Uiteindelijk zonder de wintersportvakantiegangers, maar wel met 12 man de tocht richting Asperen aangevangen. Vraag was natuurlijk:
– zal het aanvangstempo cf. afspraak zijn
– stoppen we keurig voor rood
– blijft eenieder in het gelid
– is de restauratie in Asperen open.

En daar vertrok de groep,12 man sterk dus: Ton, Leo, Robbert, Hans Veen, Adriaan, Jeroen, Mark de schilder en Mark de architect, Wim de reisleider, Cees-Jan, Theo en ondergetekende. Rotonde en richting Hessenweg en wat schetst onze verbazing??? Als je op de weg rijdt reageer je op het stoplicht voor de auto’s en rij je op het fietspad dan reageer je op het stoplicht van het fietspad. Laat het stoplicht van de auto’s nu eerder op groen springen en daar begint het gelazer al weer……Lang verhaal kort….misschien maar allemaal op het fietspad rijden?

Ik moet zeggen….het eerste gedeelte van de toeristische route tot Asperen, binnendoor in Nieuwegein, de brug over E25 rechtsaf richting Arkel en zo door naar Asperen ging het qua tempo opbouwend, m.i. de meeste tijd keurig twee aan twee of 1 op 1, genoeg melding van gevaar en af en toe, maar echt wel ruim na het eerste uur, een kreet van achteren dat het toch iets te hard ging. Al met al met het lekkere stel aangekomen in Asperen en wel bij het Fort. De vraag of deze zo vroeg in het seizoen wel open zou zijn, werd gelukkig positief beantwoord….de gastvrouw stond ons met open armen te verwelkomen! Mannen…gezellig op het terras in het zonnetje….nee, de mannen gaven de voorkeur aan binnen en met recht…het lijkt wel lente, maar het voelt echt nog als winter qua temperatuur.

De koffie en het gebak, allemaal een fijn stuk appeltaart met slagroom, de slagroomhaters Rene en Marcel waren er immers niet bij, kwam met tussenpozen op tafel. Vraag werd door de gastvrouw gesteld of we, als we weer deze kant op zouden komen, niet even van tevoren konden bellen, want de appeltaart vloog op deze wijze de vitrine uit. Stalker Wim is nu opgezadeld met haar telefoonnummer, dus mocht iemand het in zijn bol halen om te verzinnen dat we via een stop in Asperen een rondje karren…..dan stalker Wim even op de hoogte stellen, zodat hij de gastvrouw (en wie weet voor Wim wat er in het verschiet ligt) op de hoogte kan stellen.

Jasjes weer aan en via de Linge op naar het pontje, alwaar we de eerste duiten uit de net gevulde kas konden opdiepen om de veerpont te betalen, gelukkig lagen de munten niet op onze ogen, zodat we allen aan de overkant van heen en weer levend op de fiets konden springen. Binnendoor richting thuis alwaar richting Bunnik nog even de gaskraan opgedraaid werd en de snelle gasten van het peloton nog even hun frustratie van het gebrek aan snelheid aan het asfalt konden toe vertrouwen. Nadat de langzamere Goden ook weer bij de snelheidsduivels waren aangesloten werd de weg via de pannenkoekenroute afgelegd, hoewel er toch weer wat dissonanten waren, die via Bunnik huiswaarts gegaan zijn.

Iedereen weer heelhuids thuis, alwaar de hypocrieten onder ons ineens voor Feyenoord zijn en waar Feyenoord dan ook weer aan zijn plicht heeft voldaan.

Volgende twee weekenden ben ik er niet i.v.m. hoogtestage in Tourtour en Wintersport, maar ik vertrouw erop dat de pen door 1 van de aanwezigen opgepakt wordt cf. de afspraken welke gemaakt zijn tijdens de recentste vergadering.

De groeten mannen….!!


17 februari 2019 – Het startschot heeft geklonken (door Wim)


Het weerbericht deed de fietsclub wakker donderen met het verwachtte mooie weer. Eigenlijk beginnen we in maart met de racefiets tochten maar ineens kwam er een app van Alwin waar er zondag naar toe gefietst zou worden? Zou het Abcoude, Achterveld, Asperen of Harderwijk worden?

Het verzamelen is als altijd bij Rob buiten of in de fietszaak. De opkomst was groot: Alwin, Rene, Marcel, Cees, Theo, Adriaan, Ton, Cees-Jan, Sander en Ikzelf (Wim). Iedereen heeft de mooie nieuwe fiets van Ton bewonderd (hij zou met de MTB gaan maar er was weinig animo). Sander ging snel de MTB wisselen voor racefiets. Na ff bij kletsen hebben we besloten naar Abcoude te fietsen. Eerst nog ff gauw langs C.J. want hij had zich vergist en kwam in korte broek en de temperatuur was nog erg laag op dat moment.

We zijn toen vertrokken richting Groenekan en we werden NIET geleid door een wegkapitein en dat was te merken, bij het verkeerslicht van Groenekan ging het al bijna fout omdat daar niet werd gestopt voor rood en aan de verkeerde kant van de vluchtheuvel werd gereden terwijl net een auto de hoek om wilde. Hij was gelukkig zo netjes om te stoppen.
De weg werd vervolgd richting Tienhoven etc. Waar we normaal rechts af gaan gingen we nu rechtdoor op verzoek van Marcel. Was een mooi stukje weg en had daar nog nooit gereden.
Daarna heb ik mijn voorkeur kenbaar gemaakt en zijn door de polder i.p.v. de vele bebouwing door gereden naar Weesp. In Weesp riep ik rechts en bedoelde pas op auto van rechts maar de jongens dachten rechts af maar dat was niet zo. We zijn met ze allen naar Abcoude gereden en aan de koffie gegaan. Hier kwam Theo nog andere fietsmaten tegen.

Besloten werd een stukje andere weg terug te fietsen en zijn we langs het kanaal gefietst en hier hebben sommige terug gedacht aan hun bijna/valpartij (Ton, Alwin en Cees).

Ongeveer 15 kilometer voor het einde was Cees jan helemaal leeg (te weinig op de tacx gezeten hahaha) Theo en ik besloten hem op sleeptouw te nemen naar huis.
Ons club motto is toch samen uit samen thuis?
De hele tocht is aardig hard gereden (ruim boven onze maximale gestelde begin snelheid: 30 KM/PU). Dit beloofd nog wat voor in de toekomst.

Nou dit is het 1ste stukje van het nieuwe seizoen en hopelijk schrijven we dit jaar allen een keer een stukje.
Ik wens ieder veel fietsplezier en veilige kilometers en dat kan alleen maar door rekening te houden met anderen en verkeersregels zo veel mogelijk na te leven. ( wegkapitein voor vertrek aanwijzen:-) ).

Fietsgroeten van Wim.:-)

Top