Je bent nu hier
Home > Verslagen > Verslag 2020

Verslag 2020

18-10-2020 – Giesendam, het is weer eens wat anders (door Wim)

Weer in kleine groep fietsen i.v.m. 2e coronagolf /lockdown. Sander, Marcel, Mark (schilder) en ikke. Na overleggen zijn we mijn ritje gaan rijden die ik met Adriaan heb gereden, ook omdat we toch geen koffie onderweg kunnen drinken i.v.m. gesloten horeca door de lockdown. Het leek er op dat er geen wind stond maar stond er best wel. Tot aan Meerkerk al een stuk op de terugweg hebben we allen kopwerk verricht. Daarna heb ik niets meer op kop gereden omdat het niet meer ging (off day).

De brug bij Vianen werd na mij idee steeds steiler hoefde nog net niet af te stappen, wat al weer een tijd geleden was. Onderweg werd besloten via Bunnik te rijden om de drukte in Marieenwaard te vermijden. Bij de uithof werd weer besloten om nog ff via Zeist te rijden om 1 verkeerslicht te ontwijken. (illegaal oversteken ). Bij de holle Bilt zijn mark en ik over gestoken naar huis en Sander en Marel zijn een stukje verder naar huis door gereden.

11-10-2020 – Mogelijk laatste gezamenlijke rit 2020 naar …….. Abcoude (door Wim)

Rondje Abcoude niet voor iedereen de juiste richting. Zo waren er afmeldingen van mooi weer rijders, of mechanische pech, of naar familie toe en ik moet zwemmen met kleinkinderen (hij kan niet eens zwemmen). We vertrokken met 8 man voor wellicht de mogelijk laatste gezamenlijke rit van 2020 gezien de covid-19 perikelen en de aangekondigde extra maatregelen op dinsdagavond. Maar goed zolang het kan en mag met 8 man op pad.

Bij Tienhoven kreeg de band van Marco corona (lek of gesaboteerd….). Hij zei fietsen jullie maar verder (normaal wachten en helpen we elkaar) maar op deze manier hoefde hij tenminste niet naar Abcoude. In de polder bij Naarden / Weesp hebben we voor sommigen een nieuw lusje gedaan. In Abcoude uiteraard op de vast plek koffie en gebak genomen.

Het tweede deel is gewoon goed gegaan tot Breukelen daar had de andere Kersten corona in zijn band (lek). Cees-Jan heeft wel bijna het hele eind mee kunnen fietsen want het was een hele kleine lek en met een CO2 patroon op pompen gaat makkelijk (van een ander die van hem zat gewoon in zijn tasje). Verder zijn we allen goed aan gekomen en hebben prima weer gehad, we zijn natter van de weg geworden dan van de regen die we nauwelijks gehad hebben.

20-09-2020 – Hallo Bandoeng, hier Radio Kootwijk (door Marco)

Uiteraard is er via de app weer gezellig gediscussieerd waar hedenochtend de rit naar toe moet gaan. Wind uit het oosten dus kiezen uit Oosterbeek of Kootwijk.
Adriaan wees Oosterbeek resoluut af want daar zijn we pas nog geweest, blijft over Kootwijk of wel Radio Kootwijk.
Ook het tijdstip stond heel even ter discussie want sommige vonden het te koud om 08:00 uur (als of het om 08:30 uur veel warmer was…..).

Dus om 08:00 uur op het startpunt wederom een grote groep, 15 personen – zie foto (alleen Cees v W staat er niet op die moest eerder thuis zijn).
Omdat er gewacht moest worden op een van onze fietsleden hadden we net zo goed wel om 08:30 uur kunnen afspreken

Marc (Zeist) leidde ons via eigen inzichten door Soest en Amersfoort, het is weer eens wat anders. Na de Amersfoortse berg en de Dodeweg dwars door Leusden en naar Achterveld.
De koffie stond al klaar (ze zijn om 09:00 uur open) maar dit keer rijden we rechtdoor naar Barneveld.
Helaas komen we aan de verkeerde kant Barneveld binnen dus moesten we dwars door dit dorp wat nog in rust was (de kerk begint blijkbaar niet voor 10 uur).
Vervolg naar Kootwijkerbroek via het fietspad langs de doorgaande weg, goed te doen en nog rustig. De snelheid wordt opgevoerd want we zijn inmiddels wel warm gefietst.

Aan de andere kant van Kootwijkerbroek hadden we iets eerder het fietspad moeten nemen want er ontstaat door een ongeduldige automobilist een gevaarlijke situatie.
Het loopt goed af maar tip voor ons voor de volgende keer, na Kootwijkerbroek fietspad op.

Voor Stroe rechtsaf en dan naar de rotonde toe om daar via driekwart naar Kootwijk te draaien. Leo is op hoogte stage geweest in Oostenrijk dus wederom een schepje boven op de snelheid.
Na de rotonde is het een schitterende weg om te fietsten naar het radiostation. Sander heeft oog voor de omgeving, de berm is afgelopen tijd omgewoeld door everzwijnen, dus wijst hij ons hierop.

Als het asfalt ophoudt moeten we rechts even op een smal fietspad om vervolgens uit het bos te rijden en de heide het radiostation Kootwijk te zien.
De teller staat op even over de 60 km, tijd voor een fotoshoot en daarna koffie.

Het koffiepunt bij radio Kootwijk is geen succes maar goed weten we dat ook weer. Dus tip voor de volgende keer bij rondje Kootwijk, koffie in een dorp en niet bij het radiostation.

Er is even wat discussie over de terugweg, over Hoenderloo, Ede, Lunteren wordt allemaal om verschillende redenen afgewezen.
We draaien daarom naar het spoor (Apeldoorn – Amersfoort) waar Hans vd V ons de weg wijst over de bospaden.
Daarna neemt René het over en komen via de ANWB paddenstoelen in Stroe uit. Tot aan Stroe was best een leuk avontuur en we rijden op smalle fietspaden door bos, heide waar we nog niet eerder geweest zijn.

Eigenlijk moet je met zo’n grote groep dergelijke fietspaden vermijden maar het gaat allemaal goed ondanks de drukte en het goede leider- en stuurmanschap van René. Rustig aan waar het moet en lekker doorrijden waar het kan.

In Stroe willen we niet terug over Kootwijkerbroek dus dan maar weer het spoor volgen en we zien we waar we uitkomen. Uiteindelijk is dat de vuilstortberg langs de A1 net voor Amersfoort. Hier stokt de navigatie om verder via het spoor uit te komen in Amersfoort.
We gaan terug via Barneveld, Achterveld en dan vlak voor Achterveld naar rechts zodat we bij de stoplichten links naar de hockeyvelden bij Leusden komen.
Wederom de Dodeweg en nu via de “betonbaan” omhoog en standaard naar huis.

Op de klim bij de betonweg spatte het peloton zoals altijd uit elkaar om na de oversteek van de A28 gas te geven naar het “verzamelpunt”.
In deze afdaling gaat het mis in het groepje van Theo, Ton, Michel en Wim. Michel raakt met zijn voorwiel het achterwiel van Ton en kan een val niet vermijden, Wim rijdt achter Michel en ook hij maakt een smak over Michel heen.

Zelf heb ik dit niet gezien omdat René, Leo, Sander, Jeroen en ik inmiddels op het verzamelpunt een belletje krijgen dat er een valpartij is geweest.
Terug op de plek van de valpartij wordt Michel bijgestaan door Ton en Alwin. Vermoeden is sleutelbeenbreuk (rechts). Toch wil Michel zelf naar huis fietsen om daarna de huisartsenpost te bezoeken. Wim heeft aan de val een behoorlijke schaafwond overgehouden.

Rustig gaan we naar huis en later in de middag wordt via de app de sleutelbeenbreuk bevestigd.
Michel sterkte met het herstel.

De verwachting is dat Wim volgende week weer kan aansluiten met de schaafwonden.

11-09-2020 – Ton en Wim en de ontdekkingstocht door Friesland en Overijssel (door Wim)

Samen met Ton heb ik een ontdekkingsrit gemaakt door Friesland en Overijssel voor de gegadigde van de Mastwijk groep.
Een klein uurtje rijden met de auto naar Emmeloord en parkeren bij hotel vd Valk. Vanuit hier zijn we gestart met ons rondje, uitgestippeld door mij zelf via de ANWB knooppunten.

In het begin stuk zeiden Ton en ik al tegen elkaar rijden we hier in Duitsland? Het leek alsof we een dal in keken. Hebben ook een paar keer een Adriaantje gezien (wildrooster). We hebben 2x een stop gemaakt. De knooppunten tocht hebben we halve wegen laten varen i.v.m. te veel gravel en is niet bevorderlijk voor onze banden van de racefiets .We wisten waar we heen wilden en dus hebben we de fietsborden verder gevolgd. We heerlijk gereden.

LET OP !!!! Dit is een tocht niet voor snelheidsduivels en ook niet om weer snel thuis te zijn !!!!
Dit is een tocht om eens ergens anders te fietsen en ook om van de natuur te genieten!!
je moet voor deze rit dus 1 dag uit trekken.

20-08-2020 – Middagrit Ontdekkingstocht polder (door Wim)

Middagrit Ontdekkingstocht polder voor Rene, Mark en een deel voor mij zelf
Mark stond voor mijn deur om te fietsen, ik was net thuis. Ik had met Rene afgesproken om 4 uur in de middag. Dus ff omkleden en Rene berichten dat we met 3 man zouden gaan en een rustig tempo moesten fietsen.

Bij het afgesproken bruggetje in Groenekan aangekomen, zijn we na overleg via Soest/Baarn naar de Stichtse brug bij Huizen gereden. Hier hebben we de route aangepast en besloten een deel van mijn fietspad te fietsen (een deel wat ik al eens gefietst heb met Ton van de Velden). Tot de brug ging het goed, we hebben een paar ADRIAANTJES (wildroosters) genomen zonder te vallen.

Bij de brug stond een bordje Nijkerk, wij dit volgen tot er geen bord meer stond… We zijn gewoon lekker op intuïtie gaan rijden en zijn in Nijkerk beland. We hebben hele mooie fietspaden bereden en genoten van de natuur.

In Nijkerk hebben we wat genuttigd en zijn daarna we weer naar huis gereden.

100 km zaten er op terwijl de bedoeling was om 80 km te fietsen, conclusie; een heerlijk fietstochtje en voor herhaling vatbaar wel met een kleine groep van max 4 personen

09-08-2020 – Hardewijk-Lelystad-Almere Haven-Huizen

Via afstand_meten

02-08-2020 – Weer eens naar Achterveld via de polder

29-07-2020 – Midweeks naar Limburg (door Wim)

Vandaag verzamelde de klimtoppers Ilse, Hans P, Ton, Theo bij mij en daarna bij carpoolplaats Houten Hans vd V. om 06:30 opgehaald.

Ton en Hans P waren onze chauffeur. Rond 08.15 uur aangekomen in Houtem bij onze vaste koffie plaats bleek hij dicht te zijn. Er gaan geruchten dat hij daar niet meer is (de Utrechtse eigenaar).
We hebben onze fietsen in orde gemaakt en hebben een andere koffie plek gezocht. Na 4 x was het raak. Hier kon Hans P inbellen met zijn studenten. Na ongeveer een half uur konden we gaan rijden; route 2 was besloten.
Na vele klimmetjes en steile stukjes waren we aangekomen in Vaals bij het 3 landenpunt. Weer koffie drinken en gebak eten erbij nu. Dit gebeurde bij de uitkijk toren. Het was hier net een mierennest zo druk was het bij het 3 landenpunt.

We vervolgden onze weg weer via steile klimmen en dalen, onderweg heeft Ton en Theo nog een gevallen racefietser geholpen met een schone zakdoek (voorkomen van vuil in de wond en ambulance was al onderweg en zijn fietsmaat was bij hem). Bij een steile klim reed Hans vd V ook nog in een gat en viel, gelukkig niet veel aan de hand met hem en fiets (scheef stuur en ter plaatse gerepareerd met mij).

In Valkenburg zijn we wat gaan drinken en hebben een bittergarnituur genomen (Hans vd V was hier al eens geweest – waar eigenlijk niet ????).

Rond 16.30 zijn we naar de auto s gegaan en hebben Theo (mocht weer zwaar tillen ) en Ilse ff een plasje gedaan en de rest omgekleed waarna we naar huis vertrokken.

Zover ik weet zijn we allen goed thuis gekomen en we hebben allen heerlijk gefietst en een mooie droge gezellige dag gehad.

26-07-2020 – Rondje de Waver

Heen via
Maarssen, Haarzuilens, Kanis, Woerdense Verlaat, De Hoef, Amstel Hoek, De Waver – koffie in Abcoude.

Terug via Brug Nigtevecht, kanaal naar Breukelen, Molenpolder, Groenekan.

19-07-2020 – Rondje Rijpwetering

Rijpwetering, het dorp van Joop Zoetemelk.

De gereden route: klik_hier

12-07-2020 – Rondje Markermeer (door Marco)

Wat vorig jaar begin augustus met een kleine groep is gereden is vandaag met het dubbele aantal ondernomen: Rondje Markermeer.
Om 06:30 uur staan we met VIJFTIEN man klaar voor de start.

René, Jeroen, Michel, Adriaan, Ton, Marco, Cees, Roel, Marc (Z), Hans vd V, Wim, Leo, Sander, Theo en maker van de foto Cees Jan.
Een behoorlijk grote groep om gezamenlijk de 220 kilometer af te leggen. Gezien de windrichting van noord-west en kracht 2 á 3 is de route met de klok mee. Dus eerst naar Amsterdam dan Enkhuizen om vervolgens naar Lelystad te fietsten en via Huizen/Eemnes weer naar Bilthoven.

Het is prachtig fiets weer, nog wat fris maar de ochtendstond heeft goud in de mond.

Na Breukelen (22 km gehad) zoeken we het kanaal op waar Hans vd V zich als cameraman ontpopt:

Roel is nog te zien op camera maar niet veel later is het “knap” ofwel spaak kapot en einde oefening. Met veertien vervolgen we onze tocht.

René heeft ons tot nu toe naar het kanaal geleid en samen met Sander brengt hij ons langs het kanaal naar Amsterdam.
Daar steken we het kanaal over (45 km gehad) om via IJburg en de Schellingwourdebrug het eerste dorp aan het Markermeer binnen te rijden: Durgerdam.
De volgende dammen volgen in mooi strak tempo en een beetje wind tegen:
Uitdam
Monnickendam
Volendam
Edam

Ton en Leo doen ook het nodige kopwerk en in Volendam rijden we over de meest toeristische weg tijdens deze toch.
Gelukkig is het nog vroeg en rustig genoeg om hier normaal door heen te kunnen fietsen.

In Edam kiest René voor een doodlopende weg naar een camping.
Blijkbaar wordt er nog gepoogd ergens een doorsteek te vinden maar dat lukt niet.
Zes van ons (Wim, Theo, Cees, Hans vd V, Sander en Marco) zien de andere negen achter een dijk verdwijnen en pakken het ritme weer op om richting Hoorn te rijden.
De negen nemen de gelegenheid voor plaspauze, snel wat eten om daarna toch om te draaien naar de juiste weg.
Dus even twee groepen de komende 20 km. In Hoorn (100 km gehad) wachten wij een kleine 2 minuten bij de schouwburg zodat we daarna in overleg besluiten om niet in Hoorn (09:45 uur en er is nog niet veel open) maar om in Enkhuizen de koffie en gebak te zoeken.
Wim zet de trend als we ten noorden van Hoorn naar rechts de dijk pakken. Met 36 km in het uur beukt hij tegen de wind in. Sander vindt dit altijd leuk en zorgt er voor dat op deze slingerende dijk het tempo naar de 38/39 km in het uur gaat. Het ging zo lekker met 34 km in het uur maar blijkbaar is de behoefte aan koffie nogal groot en moet het tempo de lucht in.

Om 10:30 uur zijn we in Enkhuizen (125 km gehad) waar het even zoeken is naar een geschikte plek voor 14 stukjes appeltaart.
De plek die we vinden is goed maar genoeg appeltaart is er niet dus met brownie en cheescake wordt dit aangevuld.
De koffie, cola doet ons goed. Water wordt aangevuld en kledingstukken (Marc Z) kunnen eindelijk uit.

Na een kleine drie kwartier gaan we verder waar we gebleven waren. Op de dijk naar 37/38 km per uur maar dat wordt niet door iedereen gewaardeerd dus zoeken we weer de 34 km per uur op, veel comfortabelere voor iedereen beter vol te houden. Leo en René brengen ons naar de overkant waar we na 155 km moeten wachten om de Flevopolder te mogen betreden, de brug bij de sluis gaat open.
Eenmaal in de Flevopolder wordt ten noorden van de Oostvaardersplassen een plaspauze gehouden (mannen op leeftijd…..). Het fietspad is hier smal wat dus vervelend is want het wordt inmiddels best druk. Na het oversteken van de A6 is het rechtsaf de polder in en voorlopig rechte wegen richting Almere Hout. Het tempo wordt rond de 34/35 km per uur gehouden.

Bij de Stichte brug draaien net voor ons drie scootertjes met blauw nummerbord omhoog. Dus ja wat gebeurt er dan met een aantal van ons…..haantjes gedrag.
De meeste van ons persen er nog wat krachten uit om na zo’n 185 km voor deze brommertjes boven op de brug te zijn. In de afzink wordt niet gewacht want blijkbaar moet dit bij de stoplichten waar de A27 overgestoken moet worden.

Het is even wachten tot dat we allemaal groen hebben om de weg te vervolgen en via de theetuin naar Eemnes te draaien. De lekke band aldaar van Sander komt voor vele als geroepen. Even de kramp uit de benen schudden, drinken en eten en 10 minuutjes van de fiets want na 195 km krijgt het achterwerk het naast de benen nu ook wel te verduren. In Baarn geeft de teller de 200 km aan en op een veel te drukke fietspad van Soest naar Bilthoven wordt er iets te veel risico’s genomen maar gaat het allemaal goed.

Marc (Z) gaat via Den Dolder naar huis, René gaat bij de Gezichtslaan rechtdoor en vervolgens haken de mensen met woning in de Leije af. De overige kunnen nog even een kilometer verder naar De Bilt. Het is inmiddels 14:30 uur en de teller geeft net geen 220 km aan. Hans vd V heeft de 250 bijna aangetikt aangezien hij vanmorgen vroeg de fiets al in Houten heeft gepakt. Het gemiddelde is geheel onbelangrijk / ondergeschikt maar voor sommige nog steeds op één of andere manier een drijfveer om te fietsen dus wordt dit medegedeeld in de appgroep.
Later als iedereen een beetje bekomen is en na een powernap tijdens een saaie F1 race, wordt in diezelfde appgroep de dag geëvalueerd.
Het was een prima dag en we hebben weer eens echt als groep gefietst. Complimenten aan ons alle en benieuwd hoelang we deze wijze van fietsen vol gaan houden.

De route is hier te zien

05-07-2020 – Nog meer wind (door Wim)

Vandaag hebben er een paar bij Rob zich gemeld om te fietsen. Dit waren de bikkels die niet voor een beetje wind thuis blijven; Ton, Mark (Zeist), Sander, Hans vd V, Adriaan, René en ik. Wij hadden geen verjaardag, of vonden de wind te zwaar, ook niet te veel fietsers van de club en ook niet naar Maarsbergen gemoeten. En ook niet met de mountainbike. ‘Dat seizoen is toch voorbij?’ dacht ik.

We hebben besloten richting Woerden te rijden. Het begintempo was rustig en het ging goed. Een vaste wegkapitein was er niet, Mark, Hans en ik hebben ons bemoeid met de route. Het was voor een deel een bekende weg en deel onbekend voor sommigen onder ons. Er zaten mooie weggetjes bij.

In Haastrecht hebben we koffie met appeltaart genomen (het was weer heerlijk en gezellig).

Vanaf de koffie hebben we de wind aardig mee. Met topsnelheden van rond de 50 km p/u. Bij Utrecht heeft Hans ons is nog wat kronkelweggetjes voorgeschoteld. Niet veel later waren we weer thuis. Het heeft wat gewaaid en geregend maar dat mag geen naam hebben, de temperatuur was heerlijk.
Ik/we hadden dit fietstochtje en heerlijke temperatuur niet willen missen! Volgende week misschien klimmen in Limburg.

Jeroen en Michel hebben zich vermaakt in Lage/Hooge Vuursche:

Alwin maakt ons erg jaloers met het mooie weer in zuid Frankrijk.

28-06-2020 – Een lange ochtend met veel wind (door Wim / Marco)

Het was druk op zondagochtend bij Rob Mastwijk: 14 man totaal maar geen vrouw (Ilse Verwer) haha. Het begon al goed, Leo steekt de rotonde over bij Rob en rijd lek. Waarschijnlijk is dat gebeurd op weg van zijn huis naar Rob toe en heeft hij tijdens de goedemorgen-sessie niets gemerkt totdat hij weer op het zadel ging zitten.

Bij het vertrek was het tempo voor het eerst in jaren eens goed (top mannen). Hans vd Veen was wegkapitein en stuurde ons, nadat we via Vianen met tegenwind naar Ameide zijn gereden, over een paar nieuwe weggetjes richting Gorinchem. Bij Gorinchem moest Wim ff Hans helpen op de goede weg te kiezen om op de Waaldijk te komen. Vanaf daar over de dijk naar Zaltbommel. Hier hadden we nu veel wind mee; een beetje schuin-achter (zuidwesten wind maar ja de dijk kronkelt alle kanten op) want we hadden al veel wind tegen gehad. De groep viel daardoor uit elkaar want de omstandigheden vroegen om een hoog tempo.

De afspraak was om te wachten bij de brug van Zaltbommel aan de noordkant zodat we daarna gezamenlijk de Waal oversteken voor koffie op de voor ons vaste plek in Zaltbommel.

De hard rijders (Sander en Marco) bleken achteraf een top tien notering gereden te hebben in een stravasegment op de Waaldijk, 3,4 km in 4 minuten en 33 seconden. Dat geeft een gemiddelde van 45 km/u in dat segment en de teller gaf een max 55,9 km/u aan……..ja Sander had er zin in.

Voordeel was dat beide heren “minuten” lang hebben staan wachten bij de brug en dus onderstaande foto’s hebben kunnen maken. Weer eens wat anders, foto’s van op de fiets in plaats van foto’s op terras met gebak.

In Zaltbommel koffie gedronken met gebak of een Bossche bol (er waren er nog maar vijf). Adriaan heeft één van die vijf weten te bemachtigen want daarvoor heeft ie toch 80 km moeten fietsen. Na het tweede bakkie weer op de fiets voor de terugweg met als het goed is meer wind mee.
Terug de brug over en naar Haaften (wind tegen) en rechtsaf naar Beesd (wind mee) om de Diefdijk op te zoeken en bij het fort weer rechtsaf de Lekdijk op (alles zo goed als wind mee).

Bij de pont in Culemborg slot nummer 15 in het SWCM-tenu aan (de zoon van Cees-Jan, was gestart om 10 uur voor Schoonhoven-Culemborg en zat op bankje bij te komen).
Aan de overkant van het water ging bij sommige het gas er weer op (vrouwen zaten te wachten met matten klopper hahaha). Mark, Jeroen en Wim zijn bij Hans P gebleven, later is Jeroen ook door gefietst. Hans P heeft ten aanzien van zijn materiaal beterschap belooft. Aankomende week wordt de fiets door Rob onderhanden genomen. We zijn benieuwd.
Na afscheid genomen te hebben van Mark zijn Hans P en Wim terug gefietst door de Uithof.

Het was een lange ochtend want de klok liep al tegen 14 uur en de teller gaf uiteindelijk zo’n 135 km aan. Ondanks dat en het feit dat er veel wind stond is de conclusie; lekker gefietst.

21-06-2020 – Groepsvorming naar Haastrecht (door fotograaf)

Lek Theo

Koffie Haastrecht

Spaak Roel

14-06-2020 – Rondje de Meie met lusje (door Wim)

Vandaag weer eens met de groep gefietst. We waren met 13 Man dus er werd afgesproken 2 x 6 en 1 x 1 omdat Rene 3 minuten te laat was.

Ongeveer de eerst 15 km ging het goed met twee groepen (de derde groep verviel). Maar toen de kopman Cees v Wengerden zich liet afzakken naar de tweede groep ging het minder goed. Terugzakken was niet de bedoeling want zo werd de tweede groep richting de eerste groep gebracht en werd het dus weer ÉÉN GROTE (t/g)roep. Bij Maarsen moest er ff op Hans P. en Mark gewacht worden. Het is trouwens te merken dat er jongens zijn die goed hebben getraind want het tempo lag weer hoog vandaag vanaf de eerste minuut.

Vlakbij Kockengen was het weer bingo voor Alwin hij was weer uitverkoren voor een lekke band voor de derde rit achter elkaar. Bij de kerk aangekomen in de Meije waar we altijd koffie drinken werden we verdeeld over het hele terrein van het café/eethuis. Het werd voor bijna iedereen een goedkoop rondje koffie met appeltaart. Behalve Theo want hij betaalde alles want hij is jarig vandaag!! VAN HARTE GEFELICITEERD THEO V D POEL.

Na de koffie zijn we weer via Breukelen naar huis gereden. Onderweg besloten met Hans vd Veen om Hans P. op sleep touw te nemen richting zijn huis. Daarna ben ik met Hans vd Veen naar Houten gereden en via Bunnik weer naar huis.

07-06-2020 – Kwetsuren en toch weer solo

Deze week was niet de week van Theo en Marcel.

Gelukkig is Marcel optimistisch over het herstel na een geslaagde operatie.
Hij kan in de toekomst nog altijd elektrisch gaan fietsen.

Theo zat een paar dagen later al weer op de fiets met Wim.

Verder was het enthousiasme zaterdagmiddag / avond ENORM 15 man – 1 vrouw dus dat zou 3 groepen van 5 worden en om de 5 minuten starten omdat het advies nog steeds is fietsen in groepen van MAX 4.

Echter…………….een paar druppels doet iedereen weer afschrikken en werd het weer een ridesolo of de kelder in.

31-05-2020 – op pad met een deel van S.W.C.M. leden

Vandaag eindelijk weer eens op pad met een deel van de leden van S.W.C.M.
Marco had de route uit gezet, dus ook wegkapitein! Verzamelen was dit keer bij Ripassa waarom? Het was voor mij een raadsel. Half 8 vertrekken best wel vroeg maar vooruit morgen kunnen we weer uitslapen.

We gingen rustig op weg richting Soest. Marco en ik op kop. Later ging Ton op kop en het leek er op dat hij die niet meer wilde afstaan, hij heeft aardig gesleurd. Bij de brug in Nijkerk aangekomen ging heel ff het gas er af om allen de kans te geven weer op adem te komen. Vanaf de sluizen bij de overkant van Nijkerk ben ik ook weer ff op kop gaan rijden met ongeveer 37km/pu mocht niet harder. Bij de dijk van centerpark Flevohof nam eerst Hans vd V. en later Ton de kop weer over en hebben bijna constant 40km/pu gereden tot aan de brug bij Almere (A6). Alleen bij de passage door Almere Haven heen ging het even rustiger om al fietsen wat te eten/drinken. We kwamen een man tegen met een rare fiets tegen geen trappers maar soort van loop fiets. Je zou zeggen zo ding uit de sportschool van Steps.

Vlakbij Weesp ligt een bunker (Fort Uitermeer) en daar kan je ook koffie drinken maar was helaas gesloten. We hebben maar besloten om door te rijden zodat we voordat de drukte echt losbarst van de weg af zijn. Via de polder van Hilversumse Meent en Loosdrecht naar Westbroek. Hans vd V. en Alwin hebben natuurlijk ook op kop gereden maar waar precies dat weet ik niet meer (Kan niet overal op letten). Hans P nam in Westbroek voor hem de snelste weg naar huis. Wij zijn met vijf het laatste stukje richting de Ruigenhoeksedijk met wind in de rug gefietst. In Groenekan aangekomen werd besloten om Alwin naar huis te brengen. Het begon met weinig wind vandaag en eindigde met best wel veel wind. Aan deze tocht werd deelgenomen door Alwin, Marco, Ton, Hans P., Hans vd V. en ik (Wim). Hopelijk volgende week met een grotere groep.

Hieronder nog enkele foto’s van andere leden van S.W.C.M. en hun pinksterweekend besteding.

21/23/24-05-2020 – Groepsvorming gaat weer ontstaan!!!!

17-05-2020 – Week na week na …

26/27 april 2020 – Op eigen kracht in vorm blijven

Een aantal van ons delen hun solo tochten om toch maar in vorm te blijven.

Jeroen is te volgen op strava via deze link.

En dan nog een tip van Hans Peters:

Maar wellicht heeft Hans zelf ook nog wat tips nodig:

19 april 2020 – Achterveld en Rhenen maar geen koffie

Eerst de peptalk:

Achterveld; de roskamp en de kerk staan er nog.

Ook Rhenen was dicht volgens Jeroen:

Hans vd V is nog met zijn vriendje naar de stichtse brug gefietst:

12 april 2020 – Eenzame Kerst…oh nee Pasen

07 april 2020 – Alwin blijft volharden in de souterrain

De quiz en zijn oplossingen en deze link had zeker geholpen: jumbo-visma

04 april 2020 – GO YOUR ONE WAY + quiz

DE QUIZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ – ZOEK DE 27 JUMBO WIELRENNERS DIE NU ONDER CONTRACT STAAN EN NOG FIETSEN:

GO YOUR ONE WAY – FLEETWOOD MAC:

Robbert en Hans hebben een nieuw soort terrasje gevonden voor de koffie met gebak:

Cees van Wengerden deed rondje Almere:

28 maart 2020 – De videoboodschap

22 maart 2020 – Ride solo or stay home

Ride solo or stay home

7 maart 2020 – De dijk op (door fotograaf)

8 februari 2020 – Storm en hoog water hindert de fietser niet (door Wim)

Vandaag gefietst met Rene. Er was verder geen animo (Marcel had een wedstrijd).
Ja, het is zaterdag en geen zondag, dit in verband met het zeer slechte weer dat morgen wordt verwacht…

We hebben besloten om richting Ede te fietsen. Een deel via de route van Theo; Amersfoort, Leusden (vallei kanaal) richting Lunteren.
In de laatst genoemde plaats waren we even het spoor bijster, maar hebben wel een hele mooie oude boom zien staan.
Er was hier ook veel vals plat en jammer genoeg onverharde wegen, deze hebben we een klein stukje geprobeerd maar zijn terug gegaan, we wilden geen extra risico lopen op een lekke band.
Jammer, want het was hier erg mooi.

Aan een hardloper hebben we de weg richting Ede gevraagd en even later zaten we weer op de goede weg. Eenmaal in Ede zijn we halverwege via de hei gefietst. (Cees-Jan kent dit ook richting Rhenkum). Vanuit daar zijn we de Grebbeberg over gereden, naar ons koffie entje Moeke in Rhenen. Het water staat hier ook hoog!

Nadat we ons te goed hadden gedaan aan koffie en gebak zijn we over de dijk naar Wijk gereden en hebben de kortste weg naar huis genomen in verband met de aankomende regen. We voelden wel af en toe een druppel (af en toe een drup voelen).

Bij De Bilt begon het echt te miezeren en zo we zijn nog aardig droog thuis gekomen. Bij vertrek stond er niet zoveel wind maar op het eind wel. De wind hebben we vandaag niet echt mee gehad, eigenlijk alleen maar tegen. We hadden de rit we eigenlijk andersom moeten rijden! Gelukkig heeft Rene mij op het einde veel uit de wind gehouden. Bedankt nog Rene!

19 januari 2020 – De modderige HEL van Rhenoy (door Adriaan)

Afgelopen zondag was het weer zover, het jaarlijks fiets uitje naar Rhenoy om daar De Hel te karren.
Dit fiets evenement is niks voor Lovely Boys of ICI Paris adepten.
Want stel je toch eens voor dat hun fiets kleertjes vies wordt, gatsie jakkie bah, nou zeeeeg.
Nee dit fiets festijn is voor Die Harts.

Genoeg geluld fietsen.
Het had genoeg geregend deze week dus er was vast blubber, klei en nattigheid genoeg.
Om 09.00 op weg naar de Singel (natte boomgaard) dan langs, op, onder, glijdend over de Linge dijk naar het Mijnenveld, nou dat was het ook. Circa 900 meter banjeren door de drab.

Op naar De Glibberdijk en het Lage Veld dat is bijna stilstaand vooruit zien te komen door klei.
We zijn halver wege en daar is de koffie met koek hhhhhmmmmm.
Ook wordt hier je fiets schoon gespoten zodat die weer wat kilo’s klei kwijt is.
We nemen wat modderweggetjes om bij de Hel van Rhenoy te komen, inmiddels hebben we wederom een ketting kast van klei.

We gaan op weg naar Asperen om bij het Fort de dijk op te glibberen en nog ff en we zijn bij de finish.
Eerst fiets afspuiten en dan erwtensoep met broodje worst want dat hebben deze fietsers wel verdient.

En dat waren jawel; Daantje, Mark, Ton, Wimpie, Jan van spinning, Ton en Adriaan.
Mocht het zo zijn dat sommigen volgend jaar hun grens is willen verleggen, ga eens mee.

12 januari 2020 – Alsof we al in juni zijn (door Wim)

We gingen weer snel van start leek wel of we al in juni zijn.

Tijdens de rit de route toch weer veranderd in verband met de straffe wind en een beetje motregen!
We zijn vertrokken met Alwin, Hans, Rene, Marcel, Rob Verkerk en ikzelf. Net voor Wijk bij Duurstede wilden de mannen niet het laatste stukje dijk tegen-de-wind-in-nemen, alleen Rene heeft dit stukje gepakt. Voor de molen heb ik op Rene gewacht en de rest zou de kortste route naar huis nemen want er werd niet gewacht.
Marcel wilde ook niet over de dijk naar Amerongen fietsen, maar René en ik wel. Tot onze verbazing reed Marcel dus vóór ons op de dijk, alleen. We zijn naar hem toe gefietst, toen hij moest wateren hebben wij bij Amerongen op hem gewacht. Hij wilde De Berg over, wij niet.

Bij La place (Maarsbergen) hebben wij heerlijke koffie en gebak/appelbol gegeten, dit alles weer voor een spotprijsje (app downloaden La Place, hahah..)
Na weer een deel van onze route te hebben gereden besloten we nog wat extra wind te pakken op de start/landingsbaan van Soesterberg.
Via Den-Dolder Bilthoven-Noord naar Groenekan.

Thuis fiets schoon gemaakt en lekker gedoucht.

5 januari 2020 – De stoute wielrenschoenen maar weer aangetrokken (door Alwin)

Na een prima bezochte Nieuwjaarsreceptie van SWCM bij de Miltybar afgelopen vrijdagavond (wel een succes om de NJ-borrel op een avond te organiseren!!) en de afspraak daar om maar weer eens te gaan fietsen (was wel enige tijd geleden, aangezien er tijdens de tocht bleek dat het beschermrubber van de tocht retour uit Frankrijk nog op mijn fiets zat!!)
Dus op zondagmorgen de stoute wielrenschoenen maar weer eens aangetrokken.

In de kledingkast de lange broek bij het nieuwe tenue gezocht, maar dat wilde niet lukken. Dan maar het vertrouwde blauw op straat laten verschijnen….! Bleek later dat we helemaal geen lange broeken bij het nieuwe tenue hebben besteld, maar van die lekkere beenstukken…! Dat wordt dus voorlopig in het blauw, want dat vind ik zulke ondingen…. Drie maanden niet fietsen is eigenlijk te gek, maar schijnbaar liep het nu eenmaal niet anders.

Bruggetje Groenekan is inmiddels een begrip en een thuiswedstrijd voor Rene. Buiten hem om waren Theo, Marcel, Wim, CJ en ondergetekende present. Hans P. meldde zich helaas af met een kater die nogal in zijn hoofd zat te miauwen en advies van zijn vrouw dat het toch niet zo gezond is met weinig slaap en teveel alcohol te gaan fietsen. Volgende keer maar rekening mee houden Hans!!

Rondje Abcoude was het doel en daar vertrok het bonte gezelschap. Er waren onder deze deelnemers een aantal die redelijk doorgefietst hadden in het 4e kwartaal 2019, dus we mochten wat verwachten qua kopwerk. Met een gangetje van 30-32 km gingen we richting Loosdrecht, alwaar CJ en Theo dachten dat het wel een kilometertje harder kon…….inspireer de hardrijders nou niet teveel zo aan het begin van het seizoen. Bijkomend probleem is dat je jezelf ook nog weer aan het einde van de rit tegen komt!
Al met al en kop over kop kwamen we toch met een redelijke tijd en gemiddelde in Abcoude aan, alwaar het kokkinnetje ons verwelkomde met een hartelijke glimlach. Ze had haar best weer gedaan op de welbekende appeltaart en de bijbehorende koffie smaakte er weer goed bij. Was ook wel nodig, want ondanks het feit dat de huidige Pelleboeren een mindere windkracht hadden voorspeld leek het op de terugweg toch wel weer 4 tot 5 Beaufort!!

Gelukkig namen de (op dit moment) wat meer getrainde mannen hun verantwoordelijkheid en hielde het tempo voor iedereen acceptabel. CJ bekocht toch nog enigszins zijn optimistische instelling van het begin, maar na wat geduld kwamen we, met een voor een eerste rit in 2020, lekker gemiddelde en afstand ( 80-90 km ) weer veilig in Groenekan aan. Allen heerlijk richting huis voor een warme douche!!

Volgend weekend gaat het waarschijnlijk richting Ede….voorstel van Rene/Wim…ze zijn zeker op elkaar ingespeeld na het vele samen koersen de afgelopen maanden!
Graag aansluiten mannen en vrouw!

De groeten mannen en vrouw(en)….!!